Så jag håller på att skriva ett rollspel. Det är ganska traddigt i upplägg, med stridssystem och äventyrande och så, fast med modernare (vågar jag skriva "nyskapande"?) regler. Jag har inte bestämt mig för spelvärlden ännu, men jag har ett gäng krav på den, baserat på hur systemet ser ut. Dessa krav inkluderar saker som att när- eld- och fordonsstrid alla skall finnas med, samt att det skall finnas fiender som är så stora att man kan springa upp på ryggen på dem. Det skall också finnas teknologi som är svår att förstå sig på och använda och som lätt strular och går sönder.
Som synes är det egentligen Mutantskandinavien som är min ideala spelvärld. Men upphovsrättsligt är detta naturligtvis meckigt. Jag skulle såklart inte ha något emot att köpa licensen och ge ut nästa Mutant, men det känns liksom inte så troligt.
Så vilken sorts spelvärld skulle ni vilja se, som uppfyller ovanstående krav? Spåna fritt! Eller ännu, hellre, erbjud er att köpa Mutant-licensen åt mig. Alternativt hitta en väg runt (hur mycket kan man kopiera? Mutant är väl egentligen en Gamma World-klon?).
Som synes är det egentligen Mutantskandinavien som är min ideala spelvärld. Men upphovsrättsligt är detta naturligtvis meckigt. Jag skulle såklart inte ha något emot att köpa licensen och ge ut nästa Mutant, men det känns liksom inte så troligt.
Så vilken sorts spelvärld skulle ni vilja se, som uppfyller ovanstående krav? Spåna fritt! Eller ännu, hellre, erbjud er att köpa Mutant-licensen åt mig. Alternativt hitta en väg runt (hur mycket kan man kopiera? Mutant är väl egentligen en Gamma World-klon?).