Nekromanti Mina husregler.. Varför? [lång]

EchonCique

Hero
Mindre bra analyserat

Yyy (som kommenterade mitt system över irc) läste systemet i tron att hitta något nyskapande som inte såg ut som något annat system.. Rätt felaktig inställning (om det är så), med tanke på att jag har byggt systemet från BRP-grunden..
Det är så långt ifrån sanningen du kan komma pysen. En lögn eller bara ett väldigt felaktigt antagande från din sida?

Jag läste systemet för att se vad som var kvar av EDD/DoD'91. Det du har är inte något av dessa spel utan ditt eget. Sen att det är tråkig rigid BRP gör varken till eller från, då man vet att det är en pålitlig seg arbetshäst som får sina uppgifter gjorda.

Sen kommenterade jag en hel del mer i övrigt, men det tog du inte upp här ..

Rickard

Urverk speldesign
Jag är inte perfekt ^^ [NT]

/Han som drog sin analys då Yyys feedback mest bestod i "Det där finns i detta system också"

rks

Warrior
Jag har behållit raserna... än så länge.. Alverna har jag förvisso gjort väldigt sällsynta och dvärgarna har jag plockat bort.. Hoberna har ingen karaktär, så de tänkte jag ändra lite på.. Just nu känns det som att "de bara finns där"..
Det här gillar jag, att förändra sådana saker så att det passar ens eget sätt att se på världen är bra. Det ger mer djup och känsla, tycker jag.