Nekromanti Mina planer för D&D-forumet ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Eftersom jag redan blivit outad av Anders Åstrand kan jag väl lika gärna tillkännage mina planer för D&D-forumet.

Om jag fortfarande innehar Forumredaktörsposten vid tidpunkten tänkte jag återöppna D&D-forumet i samband med att den första D&D4-produkten – Keep on the Shadowfell – släpps i maj. (Om inte Ackerfors och Bobby Magikern brottar ner mig och säger åt mig att låta bli förstås.)

Hunk

Hero
Tänk på att ditt åldrandeprocess hålls tillbaka för varje dag D&D-forumet är öppet. Och du vill väl vara lika snygg och fantastisk som du är just nu ytterligare en tid? Dessutom har jag hört att redaktörer för rollspelsforum som inte har ett separat subforum för D&D har en tendens att drabbas av smittkoppor, så jag hoppas att du är vaccinerad!

Dante

Staff member
Hunk said:
Dessutom har jag hört att redaktörer för rollspelsforum som inte har ett separat subforum för D&D har en tendens att drabbas av smittkoppor, så jag hoppas att du är vaccinerad!
Bättre upp! Jag har 3 levlar 3.5-paladin.

Hunk

Hero
Då förstår jag din oerhört fantastiska karisma!

[NT] fick inte plats...

Dante

Staff member
Jodå. Fast det är stängt, låst och tillbommat och går dessutom inte att posta nya inlägg i.

Dante

Staff member
Re: Då förstår jag din oerhört fantastiska karisma

3.5 sa jag ju. Jag kan vara halvork med 1 i Charisma och ändå vara paladin!

Feliath

Swashbuckler
Jag tror hon menar på Wizards egen site [NT]

NT = Nätulär Teknologi

Feliath

Swashbuckler
Nä men nääeeeijjj

Klag klag klag. Wäh wäh wäh. :gremtongue:

Jag fattar inte varför, ärligt talat. Det har väl funkat skitbra att ha trådarna i allmänna forumet? Jag tycker åtminstone det.

/Feliath — buh buh buh :gremgrin:

Dante

Staff member
Re: Jag tror hon menar på Wizards egen site [NT]

Jaså, jaha. Jo, så är det nog.

Jo, Wizards har förstås egna forum, fast inga svenska.

Johan K

Gammal & dryg
Det blir nog bra det, tror jag bestämmt.
Kommer detta forum fortfarande åxå inehålla fluff som t. ex D&D-minis & sådant ?

Dimfrost

Special Circumstances
Om jag fortfarande innehar Forumredaktörsposten vid tidpunkten
Dags att börja intrigera, alltså? :gremwink:

För det här är det sämsta jag någonsin varit med om. Forumet kommer att dö och alla användare emigrera till Sveroks forum. Dessutom kommer Caligula bli glad. Det kommer att regna blod i tio dagar, solen kommer att slockna och jorden förgås i det eviga mörkret. Så illa är det!

<font size="1">(Näe, av det jag åstadkom är det väl just det här jag minst bryr mig om det omintetgörs; jag är ju inte ens alldeles övertygad om att jag borde genomfört den stängningen alls. Men jag tycker inte i dagsläget att det finns något problem med att ha D&D-inläggen på rollspelsforumet.)</font size>

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Jag tror hon menar på Wizards egen site

Det var ju min regel. Uppenbarligen gäller inte den policyn längre. Dessutom hade jag ju undantaget att ett tillräckligt aktivt forum ändå kunde vara motiverat. Jag ansåg inte D&D vara tillräckligt aktivt då, men det var ett gränsfall, så det hade inte varit helt omöjligt att ha det öppet i min policy heller, utan mest ett val jag gjorde.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Va!

Jag har svårt att se hur du kan vara förvånad över att mina policies inte gäller när det var två månader sedan jag innehade någon form av maktposition.

/Dimfrost

Hunk

Hero
Re: Då förstår jag din oerhört fantastiska karisma

Eftersom du är så intellektuellt överlägsen så inser jag 1) att du inte kan vara half-orc och 2) att du förmodligen är tillräckligt optad för att ha satt din högsta score i CHA!

//Hunk, som hoppas att fjäsk lönar sig bättre än klagomål...

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Va!

Ja, alltså, jag tolkade det inte som ironi heller. Min förvåning var också genuin. :gremsmile: Nya tider, nya seder, liksom.

/Dimfrost

Dante

Staff member
Re: Jag tror hon menar på Wizards egen site [NT]

Nå, redan innan D&D-forumet stängdes dryftades denna fråga bland redaktionsmedlemmarna och just D&D ansågs utgöra ett undantag (det är ju trots allt ett av de fyra mest sålda rollspelen i Sverige).

Att det ändå stängdes berodde på (som Dimfrost säger) att aktiviteten den sista tiden varit ganska låg. Och Dimfrost själv menade att det inte alls var omöjligt att eventuellt återöppna forumet när D&D4 släppts i butik.

Så det handlar inte om att jag kastar ut Dimfrosts policy om officiella forum (som jag i övrigt anser vara sund) genom fönstret och hux flux instiftar egna lagar bara för att jag råkar gilla D&D.

Det sagt, om mina medredaktörer inte tycker att forumet ska återöppnas kommer det att förbli stängt. Ännu har jag inte förblindats av storhetsvansinne. (Dessutom är Ackerfors min chef, och även om det känns som han har förtroende för mig tvivlar jag på att han låter mig härja hur jag vill.)