Nekromanti Mina planer för D&D-forumet ...

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Jag tror hon menar på Wizards egen site

Ja, det var inte min mening att få det att låta som om du genomför mer genomgripande förändringar än du gör. Och ja, jag hade själv övervägt att öppna D&D-forumet, i alla fall om aktiviteten hade ökat. Vilket den nog kan göra när D&D4 släpps.

Kul att höra att policyn om antal forum i allmänhet står sig. :gremsmile:

/Dimfrost

Pom

Swashbuckler
Roligt och trevligt.

Jag har ännu inte vant mig vid bristen på ett D&D-forum, så jag blir glad av detta.

Om varken jag eller någon annan skriver i det får det väl stängas igen. D&D lär fortsätta att vara världen största rollspel ändå.
(Ja, något lite tycker jag det har med saken att göra.)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ja, alltså, jag tycker att det är utmärkt. Inte för att jag kommer att vara någon flitig besökare, utan tvärtom - jag slipper se D&D-trådar ligga och blinka olästa i rollspelsforumet.

Organ

Out of time, out of mind
Ärligt talat så vet jag inte om jag tilltalas av den idén. Jag var rejält motståndare till att stänga ner D&D-forumet när det begav sig och tyckte det var en riktigt korkad grej att göra. Så här i efterskott har jag dock inte saknat det forumet för fem öre. För mig funkar det utmärkt med D&D-trådar i rollspelsforumet. Vad sedan gäller den eventuella ökande trafiken så tror jag inte den kommer att öka tillräckligt för att motivera ett öppnande. Visst, när fyran släpps så kommer ALLA prata D&D. Till och med Krank kommer prata D&D. Men så småningom kommer det att lägga sig och trafiken kommer lägga sig tillrätta på en nivå som är snäppet högre än D&D-aktiviteten vi har idag. Det är vad jag siar om i alla fall.

Inte för att jag skulle tycka det vore genomkasst med ett nyöppnande men i alla fall jag har inget behov av det.

/Anders

Pom

Swashbuckler
Ja, alltså, jag tycker att det är utmärkt. Inte för att jag kommer att vara någon flitig besökare, utan tvärtom - jag slipper se D&D-trådar ligga och blinka olästa i rollspelsforumet.
Det är en viktig fördel. Få besökare är brinnande intresserade av vartenda ämne som avhandlas på sajten (ni behöver inte ge er tillkänna). Det är trevligt att få hjälp att undvika ämnen man inte bryr sig det minsta om.

Dessutom är en del av oss ibland så passionerat intresserade av en rollspelsaspekt att vi reflexmässigt vill protestera när helt motsatt ståndpunkt hyllas. Då är det en fördel om man får hjälp att helt undvika sådana inlägg.