Nekromanti Mindmap till mobilen?

Max Raven

T12-kultist
Skulle vilja ha ett schysst mindmap-verktyg till mobilen.

Helst skulle vilja ha något som låter mig exportera funderingarna i textform i någon form av disposition.

Har en android, så det påverkar väl en del också.

krank har nämnt SimpleMind - det jag sett av den verkar ge sken av att det är en vanlig mindmap - och det gör jag nog snabbare och smidigare på vanligt papper - men jag kan ha missuppfattat.

DynamicMan

Veteran
Har bara precis börjat testa SimpleMind, men det går att exportera till html och txt därifrån. (Åtminstone om man köper Pro-versionen för 40 spänn.) När man gör så verkar det bli en disposition såtillvida att ens mindmap organiseras i en hierarkisk struktur, med tabbindrag för att tydliggöra vilka rubriker som är på vilka nivåer så att säga.

Om det fungerar att ladda upp bilagor här på nya forumet så skulle jag kunna göra en enkel testmindmap och ladda upp i ett par olika filformat bara för att illustrera typ, om du vill?

Johan K

Gammal & dryg
Tänkte likt DynamicMan säga SimpleMin. Har använde det lite & är nöjd med det.

DynamicMan

Veteran
Jag gjorde en väldigt simpel mindmap bara för att visa hur det ser ut i olika format. Bifogar testet som PNG, TXT, PDF och HTML - de sista två är zippade för att forumet vägrar ta emot dem som bilagor annars. :)

Det går även att spara som JPEG, SMMX (SimpleMinds egna format), OPML och MM (Freemind format).

Osäker på om det fyller dina kriterier, men det finns ju en gratisversion du kan testa ifall du är fundersam om inte annat. :)

Attachments