Nekromanti Mindre pretto: skadefunderingar

Arfert

Facit
Den metoden brukar jag använda, speciellt när jag spelar med folk som gått på teknis.

Gordeg

Hero
Ännu enklare metod. Ta det lugnt och låtsas titta på tärningarna. Det dröjer inte länge innan någon annan gjort matematiken åt dig.
Om ingen annan heller orkar räkna efter ser man nog rätt fånig ut efter ett par minuter... men det är det värt!

Gordeg

Troberg

Sinister eater
Den metoden brukar jag använda, speciellt när jag spelar med folk som gått på teknis.
Eller när man spelar med folk som inte kan räkna tyst...

Det borde finnas en regel, speciellt i brädspel där alla räknar samtidigt, som säger att det är OK att kasta möbler på de som inte kan räkna tyst.

Att hugga av tatamis med ett västerländskt svärd är inga som helst problem (det går med dolk också för den delen). Tycker dock inte de är särskilt bra på att simulera hugg mot kroppar.

Lite mer vettiga tester har visat att det inte är några problem att hugga igenom lårstycken av diverse djur med västerländska svärd. Dessa lår är mycket tjockare och har mycket kraftigare ben än vad en hand har så det är definitivt inte något problem med att kapa händer.

Jag kan även avslöja att jag är bra sugen på att använda en något oortodox metod att skiva skinkan på i år :gremlaugh:

[ QUOTE ]
Glöm inte att ett svärd, precis som en kniv, i huvudsak är ett stickvapen.

[/ QUOTE ]

Beror på svärdet. En del svärd är främst huggvapen medan andra är mer stickorienterade.