Nekromanti Mindre problem med smileys

Troberg

Sinister eater
När jag laddar sidan för att skriva inlägg så händer det oftare än inte att flera av bilderna på smileys inte laddas. Detsamma händer oavsätt maskin, browser och anslutning (och även på andra forum för den delen...).

Visst, man kan chansa och klicka på ren rutin, eller så kan man högerklicka och ta Load image på de saknade bilderna, men helst skulle jag slippa.

Jag inbillar mig att problemet skulle bli mindre om man bytte ut alla småbilderna mot en större imagemap, vilket också borde minska lasten på servern (en request i stället för fjorton, mindre data totalt).

Har andra samma problem, eller har jag lyckats klanta till alla mina maskiners inställningar?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Har andra samma problem, eller har jag lyckats klanta till alla mina maskiners inställningar?
Jag har aldrig stött på det problemet. Just nu, när jag skriver det här, ser jag till exempel alla smileys.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Har iof inte tänkt på det, men eftersom jag inte tänkt på det så har jag nog inte haft nått problem med det.
Känns som smileys:arna är en rolig grej bara.

Troberg

Sinister eater
Rensning av cachen löste dock det hela.
Tror inte detär problemet för mig, jag kör med cachen avstängd (har tillräckligt snabb lina för att inte behöva den). Jag tror att det har att göra med att det är förmånga requests på för kort tid.

Balderk

Swashbuckler
Ja, det har hänt mig också [ANT]

Både på forumet och i anslagstavlan. Irriterande som fan.

/Balderk

seinet

Swashbuckler
Nope, det är bara du som lyckats klanta till alla dina maskiners inställningar :gremwink:

/Seinet Wintermute - Blev tipsad igår om det totalgrymma splatter-FPS-spelet BloodRayne... MÅSTE TANKA HEM!!!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jomenvisst serru

Det hade inte hänt mig tidigare men sedan jag bytte till opera så har det hänt ett par gånger.

Troberg

Sinister eater
Re: Jomenvisst serru

Det hade inte hänt mig tidigare men sedan jag bytte till opera så har det hänt ett par gånger.
Det händer mig i både Opera och IE, men oftare i IE.