Nekromanti Miniatures

Snow

Swashbuckler
Du menar bilder som man skriver ut? (annars fanns det en fet bild på hela samlingen i inlägget jag länkade till).

Ja, jag har massor, men jag har köpt dem på e23. Jag rekomenderar dem från fiery dragon. De har en samling som heter typ Character collection GOLD. Den innehåller alla monster från manualen till e3.5. Nu spelar jag dock 4e så jag har fått pussla lite.

Storleken på basen anges av den battlemat jag köpt, men den storleken är standardiserad. Small och medium är 1 tum = 2.5cm. Large är dubbelt så stor.

Panduro har träbaser i exakt dessa storlekar. De är inte jättesdyra (50 öre st för 2.5cm).

Jag har nog lagt knappt 1000:- och för det fått ca 400 marker.

En stor fördel med detta är att om man hittar en cool bild någonstans så kan jag bara skriva ut den och limma på en existerande figur jag inte behöver längre. Så har man en rollperson eller SLP. Spelarna har gett mig bilder i vissa fall över hur de ser ut.

solvebring

Superhero
Du menar bilder som man skriver ut? (annars fanns det en fet bild på hela samlingen i inlägget jag länkade till).
Okej. Well, jag menade bilder på dina figurer, så man kunde få se hur de ser ut när du gjort dem.
... Såg ingen länk förresten. Vilket inlägg menar du?

Snow

Swashbuckler
solvebring said:
Okej. Well, jag menade bilder på dina figurer, så man kunde få se hur de ser ut när du gjort dem.
... Såg ingen länk förresten. Vilket inlägg menar du?
Sorry, jag måste ha drömt det :)
Här kommer länken:
https://www.rollspel.nu/threads/44915

Snow

Swashbuckler
För övrigt: battle mat

Om du satsar på miniatyrer rekomenderar jag en stoor battle mat. Den jag har täcker hela bordet så man får lägga saker på platser man inte behöver se. Den är bra, köpte från Hunks affär via postorder.