Vitulv sålde en mass Reaper Bones på Dancon, han kanske vill bli av med ännu flera?slanfan;n86623 said:Någons som kan rekommendera ett sätt att för en billig penning skaffa en hög med miniatyrer.
Fantasytema och billigt är önskemålet. Finns det kanske ett brädspel med många gubbar, eller vad ska jag sikta på?
Variation är önskvärt.
Sablar vad charmiga de där gjutformarna är, känner igen en massa av dem från när jag var liten - dock bara till sillhuetten eftersom att de brukar bli just odetaljerade.Rymdhamster;n86706 said:Något jag tycker kan vara en fördel med prince august-gjutna gubbar i rollspelsammanhang är att de blir lite lagom odetaljerade. Det tycker jag funkar jättebra för framförallt NPC:er (fiender och sånt) eftersom man inte får känslan "det där är ju Ufgnat som som vi dödade förra veckan. Vad gör han vid liv? Jasså, det är en annan orchboss".
Det känns heller inte lika vanhelgande att ge dem en snabb lite halvdan målning.
Dessutom har de katapulter och sånt för en billig peng.
Har dessutom den fina egenheten att spelarna kan få verkligt personliga spelpjäser med väldigt lite ansträngning. Kan man inte måla själv är det oftast en hyfsat smal sak att hitta en bild som känns passande på nätet. Jag är säker på att det finns gott om verktyg för att förvandla faktiska foton eller bildrutor från en film till något som ser mer målat eller ritat ut.DeBracy;n86738 said:Billigast i längden antar jag är att skippa minis och köra med markörer. Typ skriva ut lite schyssta bilder och klistra fast på nån rund grej. Lite pyssel och kan kräva lite inköp av udda ting för att få det fint.