Martin3
”Ulv”
Gru går runt bland sina minioner. Han tittar misstänksamt på er allihopa.
“Min fina plan är perfekt. Jag har tänkt på allt. Så fram med min krymppistol och min frysstråle.”
Inget händer, ni buffar lite på varandra men ingen verkar ta fram de saknade vapnena. Ni har alla tagit ett vapen. De var alla redan krympta med krympstrålen så ni alla har ett vapen i er ficka. Ni tittar i er ficka lite diskret och ser vapnet som ligger där.
“Ok, om ingen kan berätta vilken som har dom så kommer jag skjuta på er allihopa med min STORA BLASTERKANON!
Martin3 tar fram sin Eldkastare och försöker ge den till Gru.
Gru blir vansinning och skjuter bort honom omedelbart. Där Martin3 stod finns inget kvar.
Ni tittar på varandra, lite blekare i ansiktet. “Se till att lista ut vem som har mina vapen innan uppskjutningen, vi har bara en chans!”
Så, kommer ni lyckas hitta vapnena och hindra mänskligheten från att gå under eller kommer förrädarna lyckas med sin plan och förstöra allt liv på jorden?
Vapenlista:
Frysstråle (hos förrädare/varulv)
Krymppistol (hos förrädare/varulv)
Bläckfiskkastare
Gelegevär
Läppstickstazer
Pirayapistol
Pruttpistol
Uppumpningsgevär
Älgbedövningsgevär
Vinst:
Om förrädarna/varulvarna listat ut vilka minioner/bybor som har vilka vapen så vinner varulvarna (räknas i slutet av varje runda).
Annars om förrädarna/varulvarna är lika många eller fler än minionerna/byborna vinner förrädarna/varulvarna.
Annars om samtliga förrädare/varulvar är utröstade så vinner byborna.
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):
Röst: Martin3
Minioner/Bybor utan förmågor har fått detta meddelande:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs i fetstil enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal så blir det den som fick den tidigaste rösten som åker ut.
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet. (försök inte vinna spelet genom en ny PM-gate tack )
Deltagare (9st)
Basenanji
BiobunkerVII
Björn den gode
Fjodorsenuba
Halo9000
RasmusL
Sidd
Vimes
Xyas
Första rundan slutar på torsdag den 13:e Januari klockan 21:00. Nästa runda startar så snart som jag hinner uppdatera allt.
“Min fina plan är perfekt. Jag har tänkt på allt. Så fram med min krymppistol och min frysstråle.”
Inget händer, ni buffar lite på varandra men ingen verkar ta fram de saknade vapnena. Ni har alla tagit ett vapen. De var alla redan krympta med krympstrålen så ni alla har ett vapen i er ficka. Ni tittar i er ficka lite diskret och ser vapnet som ligger där.
“Ok, om ingen kan berätta vilken som har dom så kommer jag skjuta på er allihopa med min STORA BLASTERKANON!
Martin3 tar fram sin Eldkastare och försöker ge den till Gru.
Gru blir vansinning och skjuter bort honom omedelbart. Där Martin3 stod finns inget kvar.
Ni tittar på varandra, lite blekare i ansiktet. “Se till att lista ut vem som har mina vapen innan uppskjutningen, vi har bara en chans!”
Så, kommer ni lyckas hitta vapnena och hindra mänskligheten från att gå under eller kommer förrädarna lyckas med sin plan och förstöra allt liv på jorden?
Vapenlista:
Frysstråle (hos förrädare/varulv)
Krymppistol (hos förrädare/varulv)
Bläckfiskkastare
Gelegevär
Läppstickstazer
Pirayapistol
Pruttpistol
Uppumpningsgevär
Älgbedövningsgevär
Vinst:
Om förrädarna/varulvarna listat ut vilka minioner/bybor som har vilka vapen så vinner varulvarna (räknas i slutet av varje runda).
Annars om förrädarna/varulvarna är lika många eller fler än minionerna/byborna vinner förrädarna/varulvarna.
Annars om samtliga förrädare/varulvar är utröstade så vinner byborna.
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):
Röst: Martin3
Minioner/Bybor utan förmågor har fått detta meddelande:
Regler:Du är normal minion/bybo. Du har inga kända egenskaper.
Du vinner om samtliga förrädare/varulvar har blivit utröstade och varulvarna inte gissar rätt på vem som har vilka vapen (bara alla rätt räknas).
Du har följande vapen:
[ett vapen]
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs i fetstil enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal så blir det den som fick den tidigaste rösten som åker ut.
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet. (försök inte vinna spelet genom en ny PM-gate tack )
Deltagare (9st)
Basenanji
BiobunkerVII
Björn den gode
Fjodorsenuba
Halo9000
RasmusL
Sidd
Vimes
Xyas
Första rundan slutar på torsdag den 13:e Januari klockan 21:00. Nästa runda startar så snart som jag hinner uppdatera allt.