Härligt att se både Xyas och Rasmus inne i spel. Bra. Rasmus får gärna ge sin blick på spelet innan jag flyttar min röst.
Björn, du sa innan spel att du skulle spela annorlunda. Kan du utveckla det?
Glad att du frågar!
Jag tänkte försöka vara snällare och inte kalla folk för idioter, gulliga och andra såna saker eftersom att vara snäll känns som ett roligare och trevligare sätt att vinna på, och rimligtvis borde vara lika effektivt som min vanliga stil. (Tycker jag med något undantag har lyckats med det så här långt)
Jag tänkte försöka ta mindre plats (Det gick väl sådär...)
Jag tänkte försöka lägga mindre tid, helt enkelt för att jag ska orka vara med i fler spel under året än jag vanligtvis brukar (det går också sådär men hjälps i vart fall av att vi är så få att det inte skrivs så mycket)
Basenanji said:
Och! Hur ser du på Fjodor, Vimes och mig? Någon annan?
Vad har du för konstruktiva tips för torsdagen innan röstning?
Fjodor tyckte jag ryckte upp sig lite efter första inlägget, men har sen varit oväntat blek för någon som också claimar att han inte är rädd för att själv hamna i skottgluggen.
Vimes tror jag är god men den här traditionen att han alltid ska angripa mig runda ett börjar bli lite tröttsam, samtidigt efter senaste partiet (tror det var senaste jag spelade iaf) där han sen valde att släppa mig och det var fel så är det ju förståeligt.
Du (Basenanji) spelar som vanligt, problemet är ju att ditt 'vanliga' är att vara varulv så det pingar ju förstås varulv hos mig.
Rasmus tror jag har gått och lagt sig, återkommer innan jag lägger mig med vad jag tror att det betyder.
Halo9000 har jag som ganska röd eftersom jag tycker hans argument mot mig inte håller och han vägrar läsa mina svar, jag ser det som att han tycker att han hittat ett tryggt drev att ligga i, vilket ju nästan alltid är det man eftersträvar som ulv eftersom det är så gött och dessutom är det som ger ut minst information till senare rundor.
Xyas enda inlägg är att han väldigt aggresivt försvarar sig mot mitt påhopp, men jag noterar förstås att han inte vågar vara aktiv i det här partiet heller, sist vi spelade så var det för att han var ulv. Kan förstås också vara så att han blev lite sur på riktigt för att jag drog upp saker han sagt i en privat tråd men hoppas inte det.
Sidd tycker jag det vore jättedåligt att rösta ut den här rundan.
Biobunker tror jag antingen är grön eller har spelat oerhört skickligt som ulv och sitter i så fall i ett guldläge
När det gäller konstruktiva tips inför omröstningen så tror jag inte jag har så mycket att tipsa om i det här sällskapet, jag kan förstå dra mitt vanliga om att inte ljuga som bybo och allmänna saker som att se till att ha två drev, eller högst eventuellt tre, och så där. Men en sak som jag tycker kan vara värd att ta upp som gäller både inför torsdag men ännu mer inför senare rundor: I ett sånt här litet spel så har vi inte råd att vänta med saker, vi måste absolut garanterat varje runda försöka ta ut den vi tror är mest ulvig. Det kommer dyka upp resonemang som 'ok, men då måste ju antingen A eller B vara ulv men båda kan inte vara det, så vi tar en av dom nu och den andra nästa runda' och så kan vara vettigt att resonera i spel på 15-20 pers men vi har absolut inte råd med det när vi är så här få, så även i det läget måste alla absolut bestämma sig för om det är A eller B så att vi förhoppningsvis kan ta en varulv direkt och därmed cleara den andra.
En annan sak jag tycker wrnus by ibland brukar vara dåliga på är att utkräva ansvar för rösterna, har vi röstat ut en bybo så ska varje röst där särskådas och argument som 'ja men hen spelade ju så konstigt jag trodde verkligen hen var grön' är väldigt svaga. Och tvärtom ifall vi röstat ut en maffia så måste alla som låg i det andra drevet särskådas. Det absolut sämsta vi kan göra är att låta samma person styra flera gånger i rad ifall den inte lyckats från början. Och slutligen om det kommer ut en siare så bör den automatiskt lita på och ges exakt en chans (och nästa runda så ska man ändå helst försöka hitta siarens kumpan även om man då tror att siaren är ond), om det inte är så att den kommer ut i ett läge där ulvarna kan vinna om man följer den för då ska man vara mycket skeptisk till claimen.