Nä, åkte och hjälpte en polare att byta tvättmaskin efter jobbet och matlagning och sedan var det sängdags och kvällsfika.Rasmus tror jag har gått och lagt sig, återkommer innan jag lägger mig med vad jag tror att det betyder.
Nä, åkte och hjälpte en polare att byta tvättmaskin efter jobbet och matlagning och sedan var det sängdags och kvällsfika.Rasmus tror jag har gått och lagt sig, återkommer innan jag lägger mig med vad jag tror att det betyder.
GrönastOookej,
Jag börjar få röster på mig. Hm. Rundan slutar i morgon. Jag outar: jag är siare.
Alltså, vanlig fraktionssiare.
Det hade förstås varit bra att hålla på det här men:
- kort runda, tror inte jag kan vända drev
- i det här spelet är nog siaren bra, men inte avgörande för att byn ska vinna
- byn behöver veta att siaren är ute om jag dör eller blir utröstad
- allt surr som följer på det här outandet är bra för byn
Såpp, då var det ute.
Himla synd alltså, jag hade ju tänkt att säga att du var grön på grund av att du gick och la dig eftersom jag inte kunde föreställa mig att du som ulv skulle kunna hålla dig ifrån att skriva något mer, inte minst med tanke på att du då har en ulvkamrat som du inte vill göra besviken oavsett hur lång arbetsdag du haft. Plus det extra adrenalinet som kommer av att vara ulv.Nä, åkte och hjälpte en polare att byta tvättmaskin efter jobbet och matlagning och sedan var det sängdags och kvällsfika.
antar att jag har läst dåligt men orkar inte gå tillbaka och kolla nu, har Vimes liksom Basse claimat en specialroll alltså?RasmusL said:Vimes - Tills någon kontrat honom
Det tyckte du var en bra grej att göra ja. Ja, jag vet ju från ett antal diskussioner både under och efter spel att vi har helt olika åsikter om hur man bör spela specialroller och gjort är ju gjort så inte mycket att bråka om det.Jag börjar få röster på mig. Hm. Rundan slutar i morgon. Jag outar: jag är siare.
Eller jaha, det här inlägget skrev du innan det med rösten mot Xyas, alright, det är betydligt rimligare spelat.Grönast
Vimes - Tills någon kontrat honom
Sidd - Spelar säkrare när han är ulv och har precis gjort ett par konstiga missar som jag tycker är grönande (grundlösa antaganden bland "funderingar" som jag inte riktigt ser var de kommer ifrån)
Fjodorsenuba - Driver på och ställer frågor vilket jag gillar men har inte riktigt ställts mot väggen ännu.
BiobunkerVII - Jag har en grön känsla men tidigt att säga något ännu. Hyfsat aktiv och med i tänket. Liknar förra spelet?
Halo9000 - Inget att ta på, lite mellanmjölk men inte dåligt. Jag ska läsa tillbaka tidigare spel och jämföra.
BDG - Stabilt spel, lite tjäbbel med Vimes men det är ju R1. Ser inte riktigt det feliga i Vimes tänk faktiskt.
Xyas - Inte mycket att säga ännu
Basenanji - Rätt mycket snömosiga och innehållslösa inlägg. bra aktivitet förvisso men en del inlägg känns mer som dagbok än varulvsspel.
Rödast
Röst: Basenanji
Det är såklart superdumt att outa specialrollen. Men jag bedömer möjligheten att jag ska kunna vända drev som små. Och rundan slutar idag kl. 21.00, om folk är inaktiva, när bör en siare outa sin roll?tyckte du var en bra grej att göra ja. Ja, jag vet ju från ett antal diskussioner både under och efter spel att vi har helt olika åsikter om hur man bör spela specialroller och gjort är ju gjort så inte mycket att bråka om det.
Du räknar kallt med att vi har en väktare?Oookej,
Jag börjar få röster på mig. Hm. Rundan slutar i morgon. Jag outar: jag är siare.
Det hade förstås varit bra att hålla på det här men:
- kort runda, tror inte jag kan vända drev
- i det här spelet är nog siaren bra, men inte avgörande för att byn ska vinna
- byn behöver veta att siaren är ute om jag dör eller blir utröstad
- allt surr som följer på det här outandet är bra för byn
Såpp, då var det ute.
Jag har inte smulat någon förmåga.@Vimes jag tyckte att du smulade så himla tydligt men det kanske inte var så? Om ingen annan plockat upp det kanske jag ser något som inte finns?
Inte någon förmåga nej. Och inget annat heller gissar jag då. Ok!Jag har inte smulat någon förmåga.
(Problemet med smulande som fenomen är ju att alla avvikande formuleringar kan tolkas som smulor.)
Jag har väl aldrig kommit med ett kärnfullt case under runda 1 någonsin? Möjligen kärnfulla speldesignscase, men det här är inte ett sånt spel. Det är därför jag tycker BDGs argument är så märkliga och krystade. Han vet att mitt gnällande över att vara ulv i häxmästarna var för att just det spelet var speltekniskt tungt vilket jag gick igång på. Så det klingar väldigt falskt för mig att försöka få min brist på aktivitet här och nu (vilket jag skulle argumenteta är helt standard xyas-spel) att vara en scum tell. Det är lågt hängande frukt och ett säkert sätt att hitta något att prata om för att ta fokus från hans egna felsägning som gav oss att ulvarna får veta vapen på de som nattmördas.Jag förstår att inaktiviteten inte är självvald men du har nog 5 minuter att komponera något kärnfullt under morgondagen. Ge oss ett bra case, någon att rösta ut med en så tydlig anledning som möjligt. Och kasta in en grönast-rödast lista också tack!
Jag är som sagt emot att vi ska börja dabbla med vapnen. Vapenoutning är ett verktyg som jag bara kan tänka mig att vi ska använda om vi tror att vi ligger risigt till mot slutet.En person borde outa sitt vapen.
Jag är 100% med på att BDG outar vapen.Inte någon förmåga nej. Och inget annat heller gissar jag då. Ok!
Men det fick mig ändå att börja fundera. Vi har ett fönster idag att 100 % gröna någon. Kanske till och med två (måste räkna lite). En person borde outa sitt vapen. Jag tycker BDG eller Vimes för de är aktiva och skarpa.
Jag fattar inte varför, vi kan ju troligen nästan riskfritt helt gröna någon (Eller serveras en 50/50) men vi kanske bara kan göra det idag. Kan du berätta varför det är dåligt?Jag är som sagt emot att vi ska börja dabbla med vapnen. Vapenoutning är ett verktyg som jag bara kan tänka mig att vi ska använda om vi tror att vi ligger risigt till mot slutet.
Sedan, en förklaring:#17 Fast skrev han egentligen något som tydde på att han fattat spelupplägget?
Jag uppfattade det mer som att kasta in en snabb röst för "första tjing" vilket väl är ganska standard, motiveringen "det var namnet längst ner" är ju givetvis usel men R1 är ju R1. Jag tolkar alltså hans först rad som fluff före rösten, inget man behöver läsa in så mycket i.
I inlägg #32 backar han lite från sitt försvar:#24 Det här reagerade jag också på först, sen funderade jag på om det var paranoian som fick mig att se varulvar överallt.
Sedan kommer i inlägg #38 en röstlista och därefter en förklaring. Tack för det!Fjodor har fluff-gate att förklara även om jag inte ser det som tokrött.