Minnen från LinCon 2000(?)

McAber

Varulv
Det här är en chansning, men jag gör ett försök. Jag satt och funderade på mina besök på LinCon genom åren. Det slog mig då att på LinCon 2000 (tror jag) värvade vi en kille till vårt gäng. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till, om det var genom rollspel.nu, eller något motsvarande. Det skulle vara kul att höra vad, om något, han minns av detta.

Det var en 15-årig kille från Stockholm, han hade en hemsida där det stod ”Krossa Patrialkatet” (så vi visste han hade hjärtat på rätt ställe). Vad jag minns så spelade han Western och Gondica med oss.

Så om det här låter bekant på något vis skicka gärna ett PM eller så.

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Om du bara sagt en kille med en webbsida där det stod "Krossa patriarkatet" och "Älska nykter" hade jag sagt Daniel för han åkte ensam till Lincon 2000.

Resten stämmer dock inte. Han kommer från Umeå, borde ha varit 20 år då och det enda jag vet han spelade var Gemini (eftersom han var helt lyrisk och köpte spelet där) och Call of Cthulhu eftersom han var djupt missnöjd med scenariot.

McAber

Varulv
Attans det var ju ganska nära. Killen som spelade med oss hade stavat Patriarkatet just som Patrialkatet. Så Daniel var troligen inte den som spelade med oss. Fast det låter som om han hade kunnat funka med oss.

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Rättstavning har aldrig varit Daniels starka sida, men det låter ändå inte som samma kille.