Skelettminotaurer har jag aldrig använt, vilken bra idé.Andra folkslag än människor är verkligen sjukt underanvända när det kommer till odöda. Fler skelettminotaurer! Fler zombieankor! Fler dvärg-lichar!
Håller verkligen med.Jag har alltid haft lite svårt för minotaurer, Minotauren känns så mycket som ett unikt monster. Det känns som att ha Freddy Krugers som en ras på något sätt?
Håller med, åtminstone vad det gäller namnet!Jag har alltid haft lite svårt för minotaurer, Minotauren känns så mycket som ett unikt monster. Det känns som att ha Freddy Krugers som en ras på något sätt?
Fixade åt digHåller med, åtminstone vad det gäller namnet!
Gimli är en person, dvärgar är en ras.
Asterion är ett monster, minotaur är en ras.
Freddy Krueger är ett monster, drömspöke(?) är en ras.
Jag är helt klart med på att konceptet vildsint jätte med tjurhuvud är enormt coolt! Jag är bara inte så förtjust i namnet Minotaur.Jag kan definitivt digga minotaur som renodlat monster. Det är ju många spel som kör så. Men den monstrositeten kan också göra dem till spännande rollpersoner. De går lite över gränsen mellan humanoid och odjur på ett sätt som varg- och kattfolk inte gör. Och om du tittar på de olika minotaurerna i KHs publikation så är de ju inte några vaniljäventyrare direkt - där finns gott om monstrositet och djuriskhet.
I Kopparhavets hjältar så byggde de uråldriga Taurokraterna väldiga labyrintiska fästningar uppe på bergstoppar i västra Kopparhavet (inspirerade inter alia av grekiska akropoler, Mykene, Kasbah mfl.)Något jag gillar är att i DnD världen Scarred Land (publicerad av White Wolf's Sword & Sorcery underförlag) var att de hade att minotaurerna skapar labyrinter som en typ av spirituell/religiös upplysnings ritual.
Glorantha har vampyrankor. Ja, de får huggtänder i näbben.Fler zombieankor!
BarndomsnostalgiO vi vet ju sedan länge att det finns ankvampyrer