Jag har ännu inte köpt något äventyr som inte behöver fixas till på något vis. Det finns alltid personer eller platser som man vill göra om, kontakter som man vill lägga till, kanske jämna ut könsfördelningen, bättra på bakgrundsstoryn eller bara ta bort någon klyscha man har ledsnat på.
Så, jag hoppas inte jag bryter mot riktlinjen om att svara på trådens fråga, men jag skulle säga att spelbart utan några ändringar är ett konstigt mål.
Men om jag tänker att jag har väldigt ont om tid och inte hinner göra några ändringar (jag skulle nog generellt improvisera från en gammalt äventyr i så fall) så tänker jag att Mutant (år noll) "äventyrsplatserna" i Zonkompendierna ligger nära ett minimum av material som ändå är ett fullt användbart äventyr (ofta ett kort sådant). Generellt så beskrivs en idé, en begränsad plats, lite sammanhang, lite personer, kanske stats på ett fordon eller föremål och ibland någon slumptabell.
(Vad det gäller tight äventyrsbeskrivning så är annars min favorit äventyrsfröna i Gemini. Väldigt användbart i kombination tillsammans med världsbeskrivningen. Superkorta idéer, ofta bara ett par meningar, som antyder mysterier eller problem som kan vara grunden i ett äventyr.)