Nekromanti Minuvielsborgsmodul

ermine

Warrior
En kort, hemmagjord modul (bifogad fil) om det soldiska missionslägret Minuvielsborg och dess omgivningar.

Jag vill gärna ha konstruktiv kritik på texten. Är den intressant? Är den alls användbar? Behöver någonting ändras, tilläggas eller tad bort?

Här följer texten, kartorna bifogas i nästa inlägg.

(Den är komprimerad med ZIP-format och texten är Word (.doc) format.)

Lord Lukas

Veteran
Hah... du är en ängel du! Hur visste du att mina rp med största sannorlikhet kommer att hamna där?? Kan du läsa mina tankar (hmmm... i sådana fall har du fått reda på många av mina skumma fantasier... hoppas för din skull att du sluppit)... Har bara läst början än så länge... men det hela verkar mycket lovande om jag... efter att bara har läst början... får ge uttryck åt mina tankar!
Skriver igen i morron... när jag orkat plöja igenom alla sidor med text!
TACKAR för jobbet...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Lägg till extension.

Prova lägga till extensionen .doc på textdokumentet, då borde det funka bättre.

/Naug, teknisk support

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tekniskt support.

Exakt vad är det som inte funkar.

Kan ni inte packa upp det ?
Kan ni inte öppna textfilen ?
Kan ni inte öppna bilderna ?

Fakta:
Packningsformatet är .zip
Textformatet är .doc (
Filen saknar dock extension, så därför kan underlägsna pc-maskiner(läs windows) få tuppjuck, löses genom att man skriver till .doc eller skaffar en mac :gremgrin: )
Bilderna är i jpg filer som kan läsas med vilken bildläsare som helst.

/Naug

King Kromm

Hero
Re: Tekniskt support.

Nå, jag laddar hem dessa packet med data, och till slut är hela kittet hemma, å då packar jag upp datan så att det blir mer data, med hjälp av winzip, och sen så vill jag öppna datan och titta på den, men efter som datan e av typen .bin så vill inte min dator veta av denna datan, då provar jag och byta ut .bin mot .doc och vips, ett dokument som jag nästan kan läsa utan problem, om man bortser från att det är på 2873 sidor och det är lite nyttig data här och lite där, men dess imellan bara massa tecken som jag inte kan tyda... Men tack vare Lord Lucas så kan jag nu läsa datan ialla fall!(mail)

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Ok.

Är ditt uppackningsprogram gammalt ?
Om det är gammalt, så pröva att skaffa den absolut senaste versionen. Det är ungefär den enda idéen jag kan komma på på rak arm.

Säg gärna hur det gick.

/Naug

King Kromm

Hero

Vet inte, inte min dator, men det va ju också word97... Kan ha spelat roll, men fick en upppackad kopia av lord lucas som sagt, och det funkade utmärkt!

Lord Lukas

Veteran

Filen saknar dock extension, så därför kan underlägsna pc-maskiner(läs windows) få tuppjuck, löses genom att man skriver till .doc eller skaffar en mac )
Hade inte kunnat uttrycka mig bättre själv! [Totalt OT]

King Kromm

Hero
Re: funkar inte

Om du har någon mail så finns det säkert nån som kan skicka det till dig(ev. även jag, om jag inte hunnit sticka innan). Verkar ju som om det funka för både mig och Cainite när dey kom via mailen, upppackat...

Kwarzim

Veteran

"men fick en upppackad kopia av lord lucas som sagt, och det funkade utmärkt!"

har du lust att skicka vidare den till mig?