Nekromanti Mirc (Irc)

DarkAngel

Veteran
Jag är gnaska ny på den här siten och forumet, men det lilla information jag har skaffat på den här tiden tycker jag är bra. Får tacka för en bra site /images/icons/king.gif
Men ni till frågan:

Jag undrar om ni finns på mirc. Om ni inte finns tycker jag genast att ni ska skappa en kanal på något av de stora nätverken (typ QuakeNet). Skulle va skoj att kunna chata direkt med dvs kompisar och kontakter man har skappat med folk här.
Även en gång Tack så mycket för ett bra ställe att driva omkring på

Azagthoth

Myrmidon
Jag undrar om ni finns på mirc.

Några av oss håller till på kanalen rpgonline på ircnet (tex irc.ludd.luth.se), några andra finner du i kanalen rollspel på dalnet (tex borg.se.eu.dal.net).

DarkAngel

Veteran
Så det finns inget "organiserat" ställe av er ? Skulle va skoj om ni kunde årdena det, eller låter något årdna det /images/icons/alien.gif

Azagthoth

Myrmidon
Om någon kanal skulle vara "organiserad" av oss så är det nog rpgonline på ircnet. Gardener är en av "operatorerna" där.

Här har du hemsidan till denna kanal:

http://www.hobbyspel.com/rpgonline/

Vi har helt enkelt inte tid att sköta en egen irc-kanal, så vi använder oss av de som redan finns.

Krille

Super Moderator
"Jag undrar om ni finns på mirc. Om ni inte finns tycker jag genast att ni ska skappa en kanal på något av de stora nätverken (typ QuakeNet). Skulle va skoj att kunna chata direkt med dvs kompisar och kontakter man har skappat med folk här."

Vi finns på ircnet kanal #rpgonline, vilket får betraktas som så nära en officiell IRC-kanal som man kan komma.

Azagthoth

Myrmidon
Vad är server för ircnet ?

Uppmärksamhet är en dygd... Jag skrev det i ett tidigare inlägg i den här tråden men här kommer det igen:

irc.ludd.luth.se

Sodivra

Champion
Kanske detta borde läggas med i faqqen?
Tips till att inte meningslöst hacka på DoD Chronopia hade passat bra också -förr alltså, för nu verkar det inte finnas någon som är sugen på det längre.. /images/icons/smile.gif

Netfeed

Swashbuckler
suck

kommer inte in på den får typ bara:

Closing Link: netfeed[a@213.116.231.101] (Unauthorized connection)

samt att den inte vill connecta sigh

Azagthoth

Myrmidon
Re: suck

Det rör sig nog om ett temporärt fel någonstans. Jag kom in finfint tidigare idag, men nu har jag samma problem som dig. Det lär sparka igång igen sinom tid.

Gardener

Champion
Fler IRCNet-servrar

Jag har för mig att vissa servrar på IRCNet kräver att man kan göra en reverse lookup på IP-nummer för att man ska kunna logga in, och av felmeddelandet att dömma så lyckades inte det, det står ju bara IP-nummer. Du kan prova någon annan IRCNet-server så kanske det går bättre.

irc.cd.chalmers.se
irc.swipnet.se

Här finns en komplett lista: http://irc.tu-ilmenau.de/all_servers/