Nekromanti Mirrormask

Dilandau

Myrmidon
I går kväll så jag Gaiman och McKeans film Mirrormask. Fantastisk! Det var länge sedan jag såg en så vacker och visuellt originell film. Dave McKean-konst som rör på sig, liksom. Handlingen är, om inte superoriginellt, så i alla fall bra och intressant. Onda och goda drottningar, resor mellan världar, etc. Good stuff.

Rekommenderas!

Balderk

Swashbuckler
Jag har velat se den. Visas den på bio eller måste man vara olaglig för att få se den?

Dilandau

Myrmidon
man måste vara olaglig. men dvdn (som jag redan bokat, och därför kunnat vara olagli med gott samvete) släpps 31 maj.

Ost

Warrior
Förutom några (ytterst) små finurligheter i manus så tyckte jag att filmen rent innehållsmässigt var ganska tam. På det hela taget en ointressant och lättspydd handling. Den var dock väldigt snygg, så snygg att jag efter ett tag struntade blankt i storyn och bara njöt av de visuella intrycken. Och till skillnad från vissa andra filmer, som haft stil men saknat substans, så klarar sig den här filmen faktiskt utmärkt på att bara vara snygg! Den är värd att se av den anledningen allena.

Erik_N

Warrior
Om du har en regions-fri dvd-spelare så går det att köpa Mirrormask som import. Jag köpte mitt ex på SF-bokhandeln. Inget olagligt med det, såvitt jag förstår.