Nekromanti Missa inte chansen att vinna ett svärd...

aschnik

Veteran
Joined
26 Nov 2003
Messages
2
Missa inte chansen att vinna ett autentiskt svärd från sagan om ringen, var med och spela sagan om ringen kort spelet den 29/11 i uddevalla. Man spelar från kl 10/11(beroende på hur många som kommer) och framåt och den som kammar hem flest poäng vinner ett svärd.
Föra helgen vann en ung herre ett Narsil så missa inte chansen...
// Jonas
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,070
Location
The Culture
Fråga?

Inte för att jag bryr mig egentligen, men talar vi om ett svärd av metall här, eller ett spelkort?

/tobias
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Prata med Gardener och lägg upp en notis istället.

Dessutom tycker jag att Glamdring känns bättre att hantera än Narsil, mest på grund av längden. Eller äsch. Vi säger oavgjort for the measure. :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Re: Fråga? [OT]

aschnik:
Missa inte chansen att vinna ett autentiskt svärd från sagan om ringen

Gurgeh:
talar vi om ett svärd av metall här, eller ett spelkort?

Ascoolt, jag visste inte ens att de lirade med spelkort i LoTR. :gremlaugh:
*ser framför mig Frodo, Sam och Gollum ta sig ett parti...*
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,070
Location
The Culture
Re: Fråga? [OT]

På det avsnitt du citerade lät det som ett riktigt svärd, men sedan skrev han också:

Föra helgen vann en ung herre ett Narsil så missa inte chansen
vilket fick mig att undra om de har så många metallexemplar av Narsil att de har råd att dela ut dem som priser i små kortspelstävlingar i Sverige.

Ascoolt, jag visste inte ens att de lirade med spelkort i LoTR.
*ser framför mig Frodo, Sam och Gollum ta sig ett parti...*
Vänta bara. Pengarna tog slut för filmteamet halvvägs genom "Return of the King". Andra halvan av filmen visar bara hur Gandalf sitter och spelar poker mot Sauron. Publiken rasar... tills de får se extended version där de spelar klädpoker istället och Arwen är med! :gremblush:

/tobias
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Fortsatt [OT]

vilket fick mig att undra om de har så många metallexemplar av Narsil att de har råd att dela ut dem som priser i små kortspelstävlingar i Sverige.

Men det sket jag i eftersom det blev roligast såhär. :gremlaugh:

Vänta bara. Pengarna tog slut för filmteamet halvvägs genom "Return of the King". Andra halvan av filmen visar bara hur Gandalf sitter och spelar poker mot Sauron. Publiken rasar... tills de får se extended version där de spelar klädpoker istället och Arwen är med!

Hmm, antar att rullen är tre timmar, då blir det 1.5 timmar då jag riskerar att tvingas kolla på 2 nakna gamla gubbar. Usch! Jag hoppas verkligen Liv är dassig på poker. :gremwink:
 

aschnik

Veteran
Joined
26 Nov 2003
Messages
2
Ett litet tillägg till tidigare text:
Spelen kommer att vara på "Torpköpcenter" och datumet är den 29/11 alltså imorgon om man vill spela och ha en chans att vinna ett svärd så rekommenderar jag att dyka up spelen börjar mellan 10-11 på morgonkvisten.
// Jonas
 
Top