Finns det rymdskepp i Eon!????Jag säger Mundana
Att spelskaparna inte verkar våga gå Gonzo och fokusera på Alvernas rymdskepp och annat galet i settingen.
Istället blir det mer klassik Fantasy med tydliga referenser ifrån vår världs historia.
Åh, de bisarra bitarna av settingen är långt ifrån bortglömda, och i takt med att fler settingböcker kommer ut så kommer det gå att hitta mer av dem.Jag säger Mundana
Att spelskaparna inte verkar våga gå Gonzo och fokusera på Alvernas rymdskepp och annat galet i settingen.
Istället blir det mer klassik Fantasy med tydliga referenser ifrån vår världs historia.
Egen tråd om detta? Någon?Alvernas rymdskepp
Oja. Det finns en hel del weird stuff under ytan i Eons mylla. Verkligt weird stuff, till och med.Finns det rymdskepp i Eon!????
EON: Andra Imperiet?Men det var aldrig ett fokus när vi dönade med spelet i dess första generationer. Kanske är dags att syra loss spelet och släppa förtöjningarna i framtiden. ;-)
EON - 30.000 ?Oja. Det finns en hel del weird stuff under ytan i Eons mylla. Verkligt weird stuff, till och med.
Men det var aldrig ett fokus när vi dönade med spelet i dess första generationer. Kanske är dags att syra loss spelet och släppa förtöjningarna i framtiden. ;-)
Jag tycker ju att om man skriver något så bör det åtminstone i teorin finnas öppningar för att rollpersoner ska interagera med det. Sedan är det ju fortfarande Eon, så det måste finnas en rimlig förklaring på varför man kan göra det (och varför ingen i så fall gjort det under de senaste tiotusen åren!), men den här nittiotalsdesignen där man skriver något coolt och sedan säger "men spelarna kommer aldrig veta om det eller interagera med det" tror jag inte flyger lika bra idag.Oja. Det finns en hel del weird stuff under ytan i Eons mylla. Verkligt weird stuff, till och med.
Men det var aldrig ett fokus när vi dönade med spelet i dess första generationer. Kanske är dags att syra loss spelet och släppa förtöjningarna i framtiden. ;-)
Det gör mig glad. Jag ser fram emot det.Åh, de bisarra bitarna av settingen är långt ifrån bortglömda, och i takt med att fler settingböcker kommer ut så kommer det gå att hitta mer av dem.
Kunde Shadowrun ha troll kunde väl cyberpunkmutant fått ha gorillor som faktiskt var gorillor?De muterade djuren som plockades bort i Mutant 2089. På ett sätt så kanske man tänkte sig att muterade djur inte var tillräckligt "tufft" i en cyberpunk-setting, men att ta bort dem gjorde samtidigt världen mer generisk. Muterade djur hade gjort världen egen och jag förstår egentligen inte varför det inte hade gått att vässa dem bort från "björnfamiljen med barnvagn" till "vildsint grizzly med solbrillor och Uzi".
Ja, när kommer modulen där man tar sig an uppdrag som Peckwick-klubbens förtrogna? Eller modulen där man ingår i Järnringens stora konspiration? Eller, för all del, modulen om Hindenburgs muterade fabriksarbetare och den stora strejken? Och så vidare. Jag skulle kunna fylla på med tio exempel till.Fler mutanter, framförallt djurmutanter, i Mutant 2089. De var sorgligt underanvända i det spelet, nästan som om författarna skämdes för dem.
Jag skrev om rymdskepp till Expert Drakar och Demoner i Sinkadus cirka 1990.Egen tråd om detta? Någon?
Har det numret!Jag skrev om rymdskepp till Expert Drakar och Demoner i Sinkadus cirka 1990.