Nekromanti Missade releaser...

LeJonklev

Swordsman
Re: För att se det hela lite krasst...

Alltså måste det andra alternativet gälla: allt för få kunder ser det som ett stort problem att de preliminära releasedatumen inte hålls.

Ja uppenbarligen, annars hade ju en förändring sket. Men det förändrar inte min ståndpunkt, det är fortfarande respektlöst att skjuta upp releasdatum efter releasdatum utan en förklaring.
Sen om det är rätt eller fel är inte för dig att avgöra.

Om man stod ut med ett par år för Offensiv (vilket man gjorde om man köpte modulen)

Har inte lagt några pengar på Offensiv, tyckte det var uselt redan då, och jag tänker inte lägga några pengar på Ultra.

/Johan

chrull

Stockholm Kartell
äntligen

Äntligen får man svaret jag letat efter. och sen verkar de ju färdigtryckta nu iaf, eller så gott som.

chrull

Perenna

Swordsman

Varför skyltar man med ett datum som är preliminärt?
Vill man skylta med att produkten är på väg så kan man väl i så fall ha det preliminära datumet lite mer undanstoppat och skylta med att produkten befinner sig i slutfasen och beräknas vara i butik "inom kort" eller kanske "under våren" eller liknande.

Därför att man får ännu mer klagomål om man inte anger ens preliminära datum, samt en himla massa frågor om när modulen kan tänkas dyka upp (dvs mer specifikt än 'inom kort').

Krille

Super Moderator
Fanväggmålningar

• Det är
  • Calle är inte en frekvent forumsbesökare till att börja med, som ni kanske har märkt. Han har ju ett företag att sköta.
  • Har Calle mycket att göra - som till exempel att sitta i telefon och jaga förvunna leveranser - så är det forumskorrespondensen som nerprioriteras.
  • Calle kanske helt enkelt inte vet vad som händer. Leveransen kan ha fastnat i ett lagerhotell i Partille över helgen. Vet han ingenting så kan han heller inte meddela någonting, eller hur?

ripperdoc

Myrmidon

Har inte lagt några pengar på Offensiv, tyckte det var uselt redan då, och jag tänker inte lägga några pengar på Ultra.

Redan med det har du ju sagt din ståndpunkt! Som du själv sagt är det ett mkt bättre sätt att verkligen "klaga". Att få folk att bojkotta Neotechprodukter på Neotechforumet tror jag dock är både onödigt och svårt.

(Förresten...om man inte är spelledare så behöver man ju kanske inte lägga några pengar alls :gremcool: Är det såå du menade?)

/RD

ripperdoc

Myrmidon

Personligen så är det väl klart att jag vill att NG håller releasedatumen. Men den valda strategin tycks ju gå vägen i vilket fall :gremcool:

Men nu verkar det ju som om Ultra trots allt kommit. Den lär finnas på GothCon.

/RD

LeJonklev

Swordsman

Redan med det har du ju sagt din ståndpunkt! Som du själv sagt är det ett mkt bättre sätt att verkligen "klaga". Att få folk att bojkotta Neotechprodukter på Neotechforumet tror jag dock är både onödigt och svårt

Det vet jag väl inte om jag försökt. Eftersom varken diskutioner här eller personligt framförda klagomål till neogames fungerar så framförde jag boykott som ett alternativ (då det är en synnerligen underskatad metod) till frustrerade personer.
Att folk bara klagar och fortsätter klaga långt efter det att de sett att det inte fungerar är så tragiskt. Är man så pass frustrerad så får man väl ta i med hårdhandskarna istället eller hur?

Sen flög det hela iväg och det blev till att försvara varför jag ansåg det vara respektlöst att behandla releasedatum som negames gör och att besvara frågan "vad är ett företag ute efter egentligen?".

Sen om den diskutionen får folk att kalla mig skrikpotta eller antikapitalistisk kommunist så säger det nog mer om de personerna som säger det än om mig.

(Förresten...om man inte är spelledare så behöver man ju kanske inte lägga några pengar alls Är det såå du menade?)

Nej det var faktiskt inte så jag menade. Är spelledare i eon men man kan ju spela med folk som har redan har grejerna eller hur? Jag menar, vad har man vänner till? :gremgrin:

/Johan

walium

Ganska töntig, faktiskt
Klavertramp av stora mått.

"För övrigt tror jag inte att det är någon idé att försöka göra något åt saken för att få tyst på skrikpottorna. Skrikpottor som vrålar som i till exempel den här tråden kommer alltid att finnas, så det är lika bra att ignorera dem. Det blir enklast så. "

Ja inte ska man ta hänsyn till några gnälliga skrikpottor som ändå gnäller om allting hur man än gör. De är ju ändå knappt mänskliga och i klar minoritet.
Ett tips när det gäller framtida inlägg där du försvarar dina forna arbetsgivare är att du håller dig till sakliga argument och behåller dina egna förutfattade meningar för dig själv. Det finns trotsallt några här på forumet som har försökt hålla konversationen på en någorlunda civiliserad nivå. Bittert ojande över rollspelarnas dumhet och brist på respekt hör inte hemma i en sådan diskussion. Sedan kan det kvitta hur välformulerad man är.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ingen bojkott, korra istället

"Börja korra åt Neogames istället. Bättre böcker, arbetsbördan delas, du får boken som tack. Skitbra! "

Är det bristen på korrekturläsare som är det stora problemet då?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Överdrifter

Du behöver inte be om ursäkt för brott som du är oskyldig till. Hade jag på något sätt blivit förolämpad av vad du skrivit så kan jag garantera dig att du hade fått veta det. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Och en sista grej: den här diskussionen kom på tok för tidigt! Det är knappt en vecka sedan det preliminära releasedatumet. Personligen tycker jag det är smått absurt att dra igång klagandet bara någon dag efter missat datum, när andra datum passerats med år innan produkten faktiskt släppt. Om man stod ut med ett par år för Offensiv (vilket man gjorde om man köpte modulen) så är det väl att ta ia att klaga några dagar efter missat Ultra-släpp? Rimligt vore väl en månad snarare..."

Naturligtvis har du rätt. Jag antar att diskussionen och dess deltagare(jag till exempel) har gått händelserna i förväg. Man kan säkert tolka en del av inläggen som frustration över tidigare Neogamesprodukter som har varit försenade. Fast jag tror ändå att missnöjet förtjänar att tas på större allvar än vad det har gjort hittills. Det finns faktiskt inte hur många Neogamesfans som helst.