Rickard
Urverk speldesign
Någon som vet lite lättillgänglig information kring föräldrar som misshandlar barn? Jag har läst lite på UR:s hemsida, någon tidningsartikel och försökt hitta information på BRIS hemsida (men den är svårnavigerad). Vad jag vill veta är de mer psykologiska sakerna som detta innebär och inte saker som att vi var först i världen med att införa förbjud mot barnaga 1979 och att det är 60 000 barn som misshandlas i Sverige någon form någon gång varje år.
Det jag istället är ute efter är varför barnen/tonåringarna misshandlas och hur det påverkar barnen. Jag vill ha läsförslag, så skriv inte någon kortfattad grej här på forumet. Eller du kan, men det är bortkastad tid. Helst så många lättillgängliga läsförslag som möjligt, eftersom jag vill korsreferera.
/Han som insett att han har en liten lucka i sitt kunnande
Det jag istället är ute efter är varför barnen/tonåringarna misshandlas och hur det påverkar barnen. Jag vill ha läsförslag, så skriv inte någon kortfattad grej här på forumet. Eller du kan, men det är bortkastad tid. Helst så många lättillgängliga läsförslag som möjligt, eftersom jag vill korsreferera.
/Han som insett att han har en liten lucka i sitt kunnande