Nekromanti Missleäventyr

Morrolion

Veteran
Det är så att jag planerar att göra ett missleäventyr, med så lite strid som möjligt, just för att få spelarna i vår gruåå att förstå att strida inte är allt. Men nu har jag hjärnsläpp...kan inte komma på vad som ska hända, undrar därför om någon har någåt förslag?

Mouja

Hero
Kör på intriger, om nu spelgruppen kan det. Det är en sak som våran spelgrupp har extremt svårt med.
Påminn dem om att man alltid skall kunna "rollspela sig undan strider", så man inte behöver slänga upp slagsvärdet på ryggen då man ska och handla mjöl.

Varg

Veteran
Nån elak konkurrent har häft jord och smuts i misslebryggden så hela årsskörden gått åt skogen för stackars Bryggare Rostagg. Vem kan detta vara tro? Och varför?

Surukai

Warrior
Lol

Och inte nog med det, den där någon som hällde jord och smuts i brygden kanske visar sig vara anlitat av någon hämndlysten magiker som blev förolämpad när han inte fick göra som han ville på förra festen och när han blev bråkig kom en kraggnisse och gav honom stryk

I sin hämdhunger så har han gått i pakt med en ganska högrankad demon som egentligen har helt andra syften men ytnyttjar magikern för att genomföra sina egna sadistiska planer.

För att stoppa demonen kan man inte gå i strid med den (viktigt att det framgår!!) utan misslorna måste försöka försonas med magikern eftersom han är den ende som kan återkalla den innan det är för sent!!

Hrmm.. jag blev sugen att börja spelleda igen :gremsmile:

Storuggla

Champion
Mjooo, jag har ju en massa papp hemma där jag mödosamt och nogrant skrivit ner alla förvirrade idéer angående min misslekampanj som jag knåpat på under en tid nu. Den involverar försvunna husdjur, mystiska gårdfarihandlare, borgmästarvalet (förvisso behövs ingen men feodalherren kräver att ha ett namn på pappret i alla fall), kossor på taken, eldsvådor, sjukdomar, hämta läkare, handla i grannbyar, allehanda bondeproblem, gäss som biter en i ändan (skamlös Wallehänvisning ) och massor av vardagliga svårigheter, som att hindra svinen från att rymma från stian (den där gammelgalten är listig han...)

Ja, du förstår nog, det rör sig om en misslekampanj på grisodlingsnivå. Konstigt nog har mina spelare visat noll intresse för den, men... det är ett tips i alla fall.

Storuggla, vill ha Snusmumriken hatt

Necromaniac

Veteran
Förslag:

Misslorna (RP:na) åker till en by där en stor marknad där de ska inhandla lite smått&gott. Men på vägen händer något oförväntat: vagnen (om de nu använder en, vilket är rätt viktigt) går i sönder när misslorna tar en gen väg genom skogen (Mörka :gremwink: skogen). Som väntat blir de små misslorna hysteriska och spelarna måste göra något.

det kan ju förekomma monster, men sessa jagar och skrämmer dem endast.