Nekromanti Missle pirat!

Syeth-hd

Warrior
Jag och spelgruppen ska förmodligen spela ett pirat äventyr
(som går ut på att åka runt och plundra ett tag)
så småningom. och jag undrar om någon har förslag
till varför min missla skulle hjälpa piraterna då
följande gäller.

Misslan är hederlig och trolldomskunnig. detta innebär att
han skulle försöka teleportera sig till närmsta fredlig
båt för att hjälpa dom mot piraterna.

Förslag mottages tacksamt. :gremlaugh:

Duddmannen

Hero
Te eller kaffe, där ELLER är det viktiga ordet.

jag undrar om någon har förslag
till varför min missla skulle hjälpa piraterna då
följande gäller.

Misslan är hederlig och trolldomskunnig. detta innebär att
han skulle försöka teleportera sig till närmsta fredlig
båt för att hjälpa dom mot piraterna.
Få se om jag fattade detta korrekt:
Du vill veta varför din Missla skulle hjälpa piraterna när den inte skulle det?

Svaret är: det går inte. Det är ju en självemotsägelse! Du kan inte både äta kakan och ha den kvar. Antingen försöker Misslan hjälpa piraterna eller också inte.

Bestäm dig för vilket och återkom sedan så ska jag hjälpa dig så bra jag kan.

Aeon

Warrior
Stridsmissla

Det går nog inte ihop...

Sen var det en spelare i min grupp som spelade en stridskonstmästarmissla, han hade en special utformad duell stridskonst, med kortsvärd och bucklare, och lite yoda volter typ, dödade honom första spelkvällen med hjälp av några tirakiska tempelkrigare (nekkma andeblidares tempel hade några sådana till sitt förfogande), han dog i äventyret De Fördömdas Sista Hopp förresten... kul äventyr, ger en inspiration och en inblick hur ett super flyt äventyr kan se ut i Eon.

Martin

DarkMystic

Swordsman
1. Byt ut hederlig mot Duellmissla
2. Duellera mycket
3. Skaffa en svartögonlapp och en pirathatt(en sån som kaptenerna alltid har.
4. Börja alla meningar med YAAARRRR
5. Lägg till i bakgrunden att misslan fick en smäll i huvudet och blev girig
6. Bli lojal mot piraterna
7. Använd dina ninjapiratteleporterskillz så du kan hoppa mellan fiendens båtar och tända eld på seglen
8. Han måste heta SkumDum
9. här va det slut

/DarkMystic ogillar annars iden om en piratmissla, fast han har ju sett nekromantikermisslor mer en gång...

Gastono

Hero
Det blir inte alls lätt att få en som inte skulle hjälpa pirater att hjälpa pirater MEN:

1. Du (SL) kan se till att Misslans syster/bror/mor/far eller vän blir kidnappad och om misslan inte hjälper till fullkomligt så kommer dennes syster/bror/mor/far eller vän att få rejält med stryk och bli dödad.

2. Tvinga sig till lydnad genom tortyr eller liknande.

3. Piraten är något av en filosof och får misslan att tro att det som piraterna gör är det enda rätta.

4. Se punkt 1,2,3.

Själv skulle jag ta punkt 1.

Annars så behöver ju inte misslan "ta sida" utan du kan ju låta henne komma in i äventytet på ett annat sätt.

Lycka till!

malmkvist

Warrior
Hmmm.
Jag är lite skeptisk till idén att låta en stackars missla delta i piratdåd. Misslor är ju snälla och godmodiga, kanske naiva. Så det bör bli en utmaning att få med den med tanke på att misslor inte riktigt bryr sig som om vad långlingarna gör så borde du kanske ha med något som berör denne, dennes familj.
Jag är nog inne på förslaget om att någon har familjemedlemmar som gisslan, antingen motståndarna, och då vill misslan ju vara med att leta igenom båtarna och fråga ut besättningen, eller om ni har kidnappat någon och på så sätt tvingar ut misslan att jobba för er under en viss tid innan släktingen friges.

Syeth-hd

Warrior
Re: Te eller kaffe, där ELLER är det viktiga ordet.

Poängen är ju hur man
övertygar\tvingar misslan eftersom han inte vill.

Duddmannen

Hero
Re: Te eller kaffe, där ELLER är det viktiga ordet.

Poängen är ju hur man övertygar\tvingar misslan eftersom han inte vill.
Hot mot familj kommer att funka bäst. Problemet kan mycket väl vara att Misslan i första hand funderar ut något sätt som den kan rädda familjen på, men det får man väl ta som pirat. Den andra utvägen kommer nog att vara passivitet från Misslan - den kommer att bara göra sken av att hjälpa, men i själva verket inte göra någonting. Kanske kommer den till och med att motarbeta om den tror att den kan komma undan med det. Sabotage av olika slag, ovanligt frekventa sjukdomar på skeppet, underlig mat, trasiga tampar, trasiga kartor med mera.