Nekromanti Missleriddare (kort)

Belkor

Veteran
Re: Är inte det lite som...

Visst, en riddare behöver inte strutta runt i helrustning beväpnad med ett stort svärd, men... varför?
En missla som beter sig som om han/hon vore en riddare skulle antagligen bli ganska utskrattad i människornas värld. Tror faktiskt att till och med en Kraggis skulle dra på smilbanden en smula.
För mig låter det som en störtskön rollperson!

Belkor

Veteran
"Blomväktare" ???

Verkar inte det som något som skulle kunna motsvara yrket riddare i misslornars samhälle?

Det låter :gremcool: i mina öron :gremlaugh:

Eftersom deras arbetsplats borde vara till största del i natur och vildmark så finns det kanske en liten allians mellan dom och andra "Naturförkämpar" så som tomtar och skogstroll??

Bara en flyktig tanke....

Krille

Super Moderator
Riddare och annat bjäfs

"En riddare i mitt tycke behöver inte ha en stor springare, ha tung skinande paradrustning och svärd och sköld."

En riddare definieras i mitt tycke av att man 1) är adlig och 2) är en beriden tungt rustad krigare. Den moderne riddaren som får sin titel av att ha tjänat land och rike, eller den halvgamle riddaren som får sin titel genom att bistå med tillräckligt mycket pengar till kronan, tycker jag inte hör hemma i Eon.

Och skulle inte båda kraven ovan uppfyllas så är man antingen bara adlig eller bara kavallerist. Det gör att de ofrälse beridna krigare som söker sig till religiösa ordnar snarare bör benämnas som lekbröder eller ordenskavallerister, men inte ordensriddare. Ska man hoppa över till verkligheten så fanns en term, "sergeant", för beväpnade ofrälse i de religiösa ordnarna. Det är därifrån som dagens moderna sergeantsgrad kommer.