Inga kraggbarbarer? Det har jag mycket svårt att tro. Jag skulle vilja påstå att det går MINST en kraggbarbar per misslenation, då dessa "gudomliga varelser" måste beskyddas. Om nu det inte skulle finnas någon tillgänglig kragg i närheten så kan ju misslorna vädja till närmaste långling med sina manga-ögon och be om att få bli befriade från de stygga rövarna, då misslornas självförtroende inte är i topp på krigarfronten.Vilket ju förutsätter att det finns kraggbarbarer i närheten och att misslan överlever ett eventuellt överfall, eller hur? I Consaber finns t ex tre misslenationer och inga kraggbarbarer, så hela konceptet med "misslor behöver inte kunna skydda sig själv de har ju alltid kraggbarbarer i närheten" faller ganska platt till marken.
Du har också fullkomligt rätt i att Andreas och hans spelare skall få "eonanera" (vilket underbart ord!) som de vill, men jag anser att mina åsikter måste fram i ett läge som detta, oavsett om jag har fel eller ej.
Vad beträffar Smultron så tycker jag att hon var ett fånigt inslag till en i stora drag oseriös bok om Mundana. Jag ber till Gud varje dag om att någon ny Smultron aldrig skall visa sitt kätterska anlete i min spelgrupp, ty då kommer denne att tillintetgöras med stål och eld!
/Marukusu, DEUS VULT!