Nekromanti Misslor..varför finns dom ?

Swiftblade

Veteran
En sak som jag undrat över i Eon är misslorna.
Vilken funktion fyller de egentligen ?
Förutom då att irritera spelare och sl:ar
Man skulle ju kunna jämföra dem med de stackars kräk som i DoD var kända som "Ankor".
Dessa fjäderklädda varelser blev ofta tack vare sin blotta uppenbarelse mål för diverse okontrollerade aggressioner från spelare..
Fast i Eon däremot verkar författarna lärt sig sin läxa och i stort sett omöjligjort dylika upptåg genom att förse misslorna med beskyddare i form av Kraggbarbarerna.
Så nu när man vill bränna ner en missleby man råkar passera i jakt på spänning, ära och rikedom måste man först hugga sej igenom horder av dessa speltekniskt överlägsna barbarer.

Men allvarligt, vill någon spela ett sockersött,sliskigt litet kryp vars stora öron föranleder ett behov av massiva stenväggar att smaska in det spygulliga offret i..

Flash Back

Warrior
Jämförelser

Om man nu skall jämföra misslor med något så ligger väl ändå hober närmast till. Visst, misslorna är verkligen hyperplutteguttsnuttiga men de har ju även de sin plats i Mundana. Men va fan, gillar du dom inte behöver du väl inte ha med dom.

Sen förstår jag inte varför alla verkar bli irriterade och hatiska mot optimistiska personer, oavsett ras. Rollspel är inte Hack'n'Slack om du förstår vad jag menar.

Nej, släpp fram det goda i livet med hjälp av de små vännerna.

Krille

Super Moderator
"Vilken funktion fyller de egentligen ?"

Förutom de rent sociala och samhällsmässiga aspekterna varande producenter såväl som konsumenter av de produkter som samhället som helhet skapar (vilket är en nog så viktig uppgift), så finns de till av huvudsakligen tre speltekniska skäl:

1) Nostalgi. Det första rollspel jag skrev handlade huvudsakligen om misslor. Detta är dock huvudsakligen personligt för min del.

2) Pekpinne. Man behöver inte spela stor, brutal och dum för att ha kul i rollspel. Tvärtom kan man vara tämligen användbar trots att man är liten, och det tvingar en att hitta på helt andra lösningar på problem än "slå ihjäl och bunta ihop". Fundera till exempel över Nick-Nack i Bond-filmen "Mannen med den gyllene pistolen", Short Round i "Indiana Jones och de fördömdas tempel", Jen och Kira (för att inte tala om alla podlingar) i "The Dark Crystal", eller Willow (framförallt) i filmen med samma namn.

3) Det som på engelska brukar kallas "comic relief" (dvs det som alla anklagar Jar Jar Binks för men inte anklagar R2D2 och C-3P0 för, trots att de har samma funktion).

"Men allvarligt, vill någon spela ett sockersött,sliskigt litet kryp vars stora öron föranleder ett behov av massiva stenväggar att smaska in det spygulliga offret i.. "

Ja. Såvida man inte råkar vara stentuff testosteronstinn tonåring som vill slå ihjäl allt och ta deras pengar och i största allmänhet är allergisk mot allt som inte har läder, nitar, bar överkropp och axelskydd som mer påminner om stänkskärmarna från en Volkswagen Beetle (den gamla).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

luxor

Veteran
Re: ANKOR!

kära mr Hack'n'Slash

Vad är det för spelare som du spelar med egentligen?
Vad är det för fel på eran kampanj?
och vad är det för fel på ankor?

ankor (iaf i -81) är bland det coolaste som finns, och inget jävla föremål att slå ihjäl, bara för att några omogna skitungar tycker det är kul...

...vad gör du annars då, när du inte är och bränner misselbyar, ditt satans fascist****...

angrip inga ankor....dom är farligare än många tror....

Ankor är helt klart det absolut tuffaste att spela i DoD. Därför blir jag sur på att man jämför misslor med ankor! Jag är ännu mer arg på att de dumma spelarna i min grupp har tagit bort ankorna i deras kampanjer! Men misslor påminner faktiskt om halvlängdsmän mer än ankor bara det att de har spetsiga öron.

Hur kul är DoD om man tar bort ankorna?

Trogen vän till alla alver och dvärgar. Tar en öl med orcher men inte dräpare. Stödjer misslorna.

Vindhand

Myrmidon
förvirrade varelse...

Hur kan du jämföra ankor (coola, orginella och fyllda med en underbar attityd) med Misslor (snuttegulliga, naiva hentai-älvor)... mer olika varelser får man leta efter...

imho

luxor

Veteran

precis vad jag tycekr, att angripa ankor på detta högst brutala vis tyder på en dålig uppfostran och impotens och sterilitet och Oedipus complex och en hel andra otäcka åkommor som finns...

rollspel är ju inte bara våld...inte konstigt att idioterna utanför fördömmer rollspel...men det har vi Herr Swiftblade
att tacka för.....bara så att alla vet...

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ankor i all ära. (lite ot)

Men jag tycker inte om dom! Dom passar liksom inte in i den världen som jag är van. Men om andra vill ha dom så okej. Misslorna i Eon är dock i min mening helt okej, dom trampar inte mig på hälen genom deras existens.

Däremot så kan jag hålla med om att ankor är farligare än vad många tror. Den som har spelat Ultra Ducks vet vad jag snackar om. I det spelet får ankor verkligen vara ankor. Där är ankor verkligen farliga och aggressiva... specillelt med bazooka.../images/icons/laugh.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Hejsan Aryan

Jaha jag ser att en utav mina mer extrema spelare äntligen hittat hit till forumet och han sätter av i rasande fart för att uppröra så många som möjligt.

Jag får medge att jag håller med honom i mångt och mycket, ankor bör, som jag redan förklarat på Drakar forumet, spikas upp på närmsta vägg medelst rostiga spikar.

Misslor är precis som Krille säger en Comic relief i stil med Jar Jar och de två gnabbande robotarna C3P0 och R2D2 i Star Wars. Däremot finns det en skillnad mellan dessa två. C3P0 och R2D2 är gjorda med sådan finess och grace att dom känns naturliga i sin omgivning, medan Jar Jar bara ger upphov till våldstendenser jag inte visste att jag hade. Nu är det inte så att jag stör mig så mycket på Jar Jar eftersom jag uppskattar allt annat med filmen förutom honom, men ändå infinner sig en önskan om att se den fjantiga gunganen bli skickad genom luftslussen av en bister Obi-Wan.

Samma känsla infinner sig när jag tänker på misslorna. Dem som idé i all ära men i Mundanas värld passar de in lika bra som en handgranat i kalsongerna enligt mig.

Därför får jag väl erkänna att jag inte ansträngt mig särskilt hårt för att tygla Swiftblade's anti-missle utövningar när vi spelat, även om han faktiskt fått möta både en och två och flera mycket hämndlystna Kraggbarbarer innan dagen var slut.

/Vaun - som är spelledare för Swiftblade och kan intyga att han kan spela allvarligt också [ibland] ...

Krille

Super Moderator
Granater i kallingarna

"Samma känsla infinner sig när jag tänker på misslorna. Dem som idé i all ära men i Mundanas värld passar de in lika bra som en handgranat i kalsongerna enligt mig."

Tja, en handgranat på rätt ställe lämnar ju en imponerande bula i byxorna i alla fall... /images/icons/wink.gif

Men allvarligt, vad är problemet med misslor? Att de är små? Att de inte passar ihop med de fräcka krigaryrkena? Att de tänker annorlunda? Att de gör bättre öl än dvärgar?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

LeJonklev

Swordsman
Men va f*

Hur kan du säga så? Jag älskar misslor. De är nog den coolaste(spelbara) varelsen jag någonsin sett. jag tycker absoult inte att de kan jämföras med varken ankor eller hober.
Och det är klart man vill spela sockersöta, sliskiga kryp med pasifistiska tendenser. Det är döskoj. Eftersom du verkara vara ganska våldsfixerad så kan jag ju säga att jag tycker det är ganska kul att stå bredvid strider och heja. Vill helst inte vara bäst på sånt för då har man krav på sig.
Och om man nu vill vara våldsam så... hade en missla som alldelles ensam brännde ned ett belägringstorn med en 20 personer i.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

LeJonklev

Swordsman
*garvar ihjäl sig*[textlös]

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Granater i kallingarna

"Bättre öl än dvärgar."

ALDRIG! ARGH De skola utrotas så att dvärgarnas öl hamnar på sin rättmätiga tron!!!

luxor

Veteran

men hallå, chilla lite mannen, ingen ska ta din öl...lugn, bara lugn

lite smärta har aldrig skadat någon...

hatten

Swashbuckler
Vilken funktion fyller de egentligen ?

Spel varelser
folk i nöd
comic relife
vänner alierade
men jag har även använt dom som
Fiender
tjuvar
skurkar..
taktiker
Värdens minsta Riddare..
kockar och värdshus personal.
köpmän finsmeder..

De är en bra balans tillsammans med de andra raserna i Mundana..

MEN DoD "Ankor" är en art en ras som jag alltid har föredragit stekt eller plockad..

Gunnar_UBBT

Veteran

Nix, for the record nu då i och med att tråden är skapad.

Jag tycker inte alls att det är något fel på misslor. Ungefär lika felplacerade som hober i sagan om ringen ungefär. Jag tror en stor skuld ligger i hur SL's porträtterar dom för gruppen.

/Gunnar

Kullendorff

Warrior
Comic Relief up my ...

Jar Jar Binks är bara en finne i *****.
R2D2 och den andra plåtkillen däremot ÄR comic relives, dvs dom är roliga.

Jag hoppas att dylika idioter som Jar Jar Binks inte finns med i nästa film. Huga!

MvH
Kullendorff

hatten

Swashbuckler
Re: Comic Relief up my ...

Jar Jag Binks mistänker jag och många många andra är den person som Aniken kommer att mörda den dag han blir Darth Vader..
För att folk ska få sympati och tycka om honom så gestaltas han på detta sätt.
Alternativt kan det var Luke och Leia mor som Aniken kommer att dräpa den ödestigna dagen i avsnitt Nr3...
Fast jag personligen tror att det blir skivad Jar Jar Binks Han är som gjord för att bli ett oskydligt offer som alla kommer tycka synd om...

Evil Peter

Hero
Re: Comic Relief up my ... (OT)

Tyvärr tror jag inte att Herr Binks kommer att dö. Jag tycker mig kunna minnas att George Lucas, eller någon annan viktig person, sagt att Jar Jar inte kommer att dö. Dessutom kommer det att vara fler helt animerade karaktärer i de kommande filmerna. Låt oss hoppas att de inte blir som Jar Jar...

C