Nekromanti Misslor..varför finns dom ?

Ezping Orm

Hero
Har ni tänkt på att..

..misslor inte alls behöver vara gulliga eller komiska. För min del så föredrar jag misslorna utan vare sig komik eller puttenuttighet. Vilket jag även tycker om ankorna.

Ezping Orm

DjeVul

Warrior
Nej det är klart att vi inte vill!

Vi är ju häftiga rollspelare som inskaffar vår status genom att vara coola riddare och mörka magiker, vi jämnför erfarenhetspoäng på plattan sen åker vi på lajv, där all status bygger på mängden död vi vållat då vi kobolder triumferar genom sveriges skogar!

Människa! Det låter verkligen som ni betraktar rollspel som någon häftig sport eller något. Misslorna bidrar ju tiofaldigt till stämningen mer än vad kraggbarbarer gör. Stämningen i fantasy, till skillnad från medeltid, är ett charmigt välstånd som misslorna står mest för i Eon. Jag spelar rollspel för att det är kul inte för att det är häftigt.

Martin

Vet ni...

... Vad de inkompetententa spelarna i min grupp sa när de avskaffade ankor? Jo, att de var lika töntiga som luftskeppen som finns i Chronopia. Jag blev lite arg då det är min absoluta favoritras i DoD! Misslor däremot tycker jag inte om lika mycket men de bidrar faktiskt till mycket de är duktiga musiker, värdshusvärdar och annat som har med underhållning att göra men kan också vara bra magiker.

Trogen vän till alla alver och dvärgar. Tar en öl med orcher men inte dräpare. Stödjer misslorna.

Sir Foilan

Hero
I begynnelsen sade Krille, "Låt det finnas Misslor att trampa Mundansk mark". Och så blev det. I en slutstrid mot en ond furste långt borta i någon annan värld så föll det två misslor genom mörkret och landade hos Kraggbarbarena som såg det som sin uppgift att skydda dessa gudasända urbota gulliga varelser.

Det var ett tag sen jag inte gillade dessa varelser, de kändes helt enkelt malplacerade. Men det är de ju faktiskt också, malplacerade i rum, kanske också i tid? Jag har nog, efter ett tag, bestämt mig för att tycka om dessa trevliga små varelser. Utan att för den skull underskatta dem...

/Sir Foilan

Sir Foilan

Hero
Re: Hejsan Aryan

"Jag får medge att jag håller med honom i mångt och mycket, ankor bör, som jag redan förklarat på Drakar forumet, spikas upp på närmsta vägg medelst rostiga spikar."

Jag håller inte med, men jag kan tänka mig att spika upp de Spelledare som porträtterar ankor som Kalle Anka.

/Sir Foilan

Darth Apoc

Veteran
Re: Granater i kallingarna

Kvasr smakar bättre än missleöl...
så där har du fel krille lille...
däremot så gör de det näst bästa ölet i mundana
eller ligger tibaner över :)

//Gunnar -- hängiven skäggmissla.... (dvärg)

Watashi aku ryuujin desu

luxor

Veteran

nu fattar jag fan ingen-jävla-ting...
hur i * kan du veta hur dom olika ölen smakar, står det att misselöl är godare är det för fan godare.
okej inlevelse är bra men hur fan gör du, dricker du luft då eller?
eller kör du med Pripps som Kvasr och Spendrups som misselbira??

lite smärta har aldrig skadat någon...

G

Guest

Guest

Det står inte svart på vitt att missle öl är godare... Och Sedan är det ju en fråga om åsikter.
Mvh Ezzy

Mr Jacket

Veteran

Misslor är AS-HÄFTIGA! tycker jag, jag skulle kunna tänka mig att göra ett helt rollspel byggt på misslor...
Men det är inte min ide med misslor så jag kommer inte göra ett rollspel som bygger på misslor men..... bla bla bla!...

Kort sagt: misslor är häftiga!
-Jac.

Darth Apoc

Veteran

Lite fantasi har aldrig skadat :)
Som sagt är det en fråga om åsikter.....
De som gillar dvärgar över de flesta brukar anse att missleöl inte slår kvasr (även om det är ett gott öl)
medan de som föredrar misslor kanske gillar missleöl bättre...
sen finns det ett öl som endast tiraker kan dricka och avnjuta...
Tibaner...
tydligen det äckligaste ölet som existerar enligt många...

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu

Vad påstår du! Att misslornas söta mustiga välsmakande misllebrygd kan ens vara i närheten av den goda smaken av krossade insekter som dvärgarna är så stolta över? (hur kan någon tycka om en öl med skalbagsben i)

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Re: ANKOR!

Ankor har inget med eon att göra. Ankor är i en annan värld, tala om det där. Misslor är samma sak, men de är i eon ändå. Det får man leva med om man är stor krigare. Jag har inga problem med dem, för de är en i mängden. Om de inte hela tiden hoppar upp och slänger cili i ögonen på en kan man acseptera dem. Anledningen varför så många spelare avskyr de små gulliga varelserna är för att de alltid ska jävlas och förväntas komma undan med det. Vissa SL jäklas konstant med spelarna genom att skicka irriterande gullplutar på en. Inte undra på att man tröttnar på det efter ett tag.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Marcus_UBBT

Warrior
humor bortom tråkighetens gränser

Tja, en handgranat på rätt ställe lämnar ju en imponerande bula i byxorna i alla fall...

jag försöker fortfarande smälta det faktum att de tillät DIG skriva en jävla artikel om humor i Codex...den gillades inte, förresten.

bastard.

(jag skojar lite)

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>

Largoi

Warrior
Säger väl inget nytt, men det verkar som om ni är väldigt låsta i strider och så i eran grupp, då kan jag förstå att misslor är lite fel placerad.
Men annars säg att ni spelar en lokal kampanj utan att resa över hela mundana kan en bra spelad missla verkligen tillföra något.
Själv spelar jag aldrig en missla, det finns helt enkelt inte tillräckligt med information om dom, och sen har jag svårt med att dom inte "klarar av" ironi.

Men sen komemr vi till ankorna...
Vad är det för fel på din fantasi? Om du ser en anka måste det vara Kalle eller Joakim? Försök se ett pirat skepp fyllt av svarta pirat ankor eller en liten ankby vid koppar havet som befolkas av vita och bruna ankor med en lokal smugglar liga som består av svarta ankor, sen finns det även en liten befolkning av halvlängsmän, säg en bagare och en trädgårds mästare, en idyll helt enkelt inget man ska förringa. Mycket trevligare att spela i än mörka skogar och djupa grottor tycker jag

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Kalle Anka

Antyder du att *gasp* Jag skulle smutsa Kalles namn på detta vis genom att porträttera någon som honom!?

Verkligen inte bäste Sir Foilan, till skillnad från DoD ankor gillar jag Kalle Anka.

luxor

Veteran
Re: ANKOR!

mmm...jag vet inte mycket om misslor, men vad jag vet är att ankor rockar stenhårt...
...vidare måste jag säga att jag inte kan ta ditt felstavade inlägg på allvar...

angrip inte dom små ankorna...men gärna misslorna....dom ser ju jädrans fula ut och verkar lite småskadade...

lite smärta har aldrig skadat någon...