Nekromanti Misslor..varför finns dom ?

Utopi

Warrior
Hehehe... vad är egentligen felet med misslor?. Dom är faktiskt inga nalle björnar, behöver ju faktiskt inte se ut som små gulliga barbie dockor, och behöver faktiskt inte svara -tella amma vi vill ha mjölk.... Dom finns nog därför att ge mer färg åt eon världen, inte bara feta krigare över hela Mundana. Dom är ett nästan helt krigar fritt släkte. Vad är så fel med det!!!???. Dom kan fortfarande leva bara för att dom inte har 57 i svärd och 22 i tål och 20 i styrka.... dom kan vara resterande yrkena. Om man nu måste ha nått som e offensivt kan man göra en missle magiker...... annars kan dom vara allt från sopplockare till ambassadör. Har personligen en missla som heter Tevel och är magiker lärling... har faktiskt spelat sig till en ganska välkänd missla i vårat mundana. Inte för att han var offensiv, tvärt om faktiskt, hade inga offensiva magier, utan för att han hade en personlighet och var rädd om sitt liv. Tänkte faktiskt innan han sa, Jag bankar dom...

/Står för vad jag säger.

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.

luxor

Veteran
misslor suger, som tagna ur en berättelse av Tove Jansson (hon som skrev Mumindalen)...
...men visst...det måste finnas en viss balans i världen....ni vet, fula och snygga; starka, svaga; smarta, dumma...

lite smärta har aldrig skadat någon...

Bäver

Veteran
Klapp...klapp...klapp

Att krille inte är en kobold märks....och att han har konsten att bevisa det rätta är nog det som är bäst!

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!

Lord Samuel

Warrior
Re: Comic Relief up my ...

Alltså, Jar Jar Binks ÄR roligt. Om man är en liten kille mellan 10 och 12 år det vill säga, vilket är ungefär den grupp som producenten till filmen inriktat sig på. Detta märks rätt tydligt som innehåller diverse superlöjliga element som tex Jar Jar, vilka INTE roar den lite äldre publiken som bara tycker att de är asfåniga.
Att R2D2 och C3PO är mästerligt gjorda och väldigt roliga håller jag verkligen med om, och att Jar Jar borde ta och dränka sig i sjön han kommer ifrån håller jag med om.
Det känns lite som om vår käre George Lucas har gjort hela filmen till ett stort orgasmparty över de nya coola effekter som han inte kunde ha med i första filmen, vilket gör att den absulot inte får samma djup och känsla som de tre gamla filmerna. Mer story och eftertanke och mindre effekter är precis vad jag vill ha.

Angående misslor så kan jag inte uttala mig förrän jag har spelat EON, vilket inte borde dröja så länge.

Sodivra

Champion
ÅRHUNDRADETS ORDVITS!

Filip, en av mina spelare:

-Misslor. Det är en förkortning av missfoster.

Sen skrattade vi oss dumma. /images/icons/laugh.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Krille

Super Moderator
Att växa upp fast tvärtom...

"Detta märks rätt tydligt som innehåller diverse superlöjliga element som tex Jar Jar, vilka INTE roar den lite äldre publiken som bara tycker att de är asfåniga."

Undantaget en och annan trettioårig tolvåring, som till exempel undertecknad, som faktiskt gillar Jar Jar och anser arr det är exakt samma sorts humor i de övriga tre filmerna i till exempel R2-D2, C-3P0, den lilla mystiska muppen vid Jabbas svans, Jawas, en kasse av varelserna i cantinan i Mos Eisley, ugnauterna i Molnstaden, och... ewokerna.

Kort sagt, jag anser att filmernas humorstil inte har ändrat sig en centimeter sedan 1977. Den största förändringen är att publiken har växt upp och fastnat i någon slags nostalgidimma.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

luxor

Veteran
MEN!

missleöl inte slår kvasr (även om det är ett gott öl)

skärp sig nu, du hävdar ju fortfarande att du vet hur dom olika ölsorterna smakar, fastän du inte har smakat dom...det här börjar likna...jag vet inte vad....

lite smärta har aldrig skadat någon...

Nightowl

Champion
För annars skulle de störtlöjliga kraggbarbarerna svälta ihjäl (jaga med jättesvärd... å herregud min skapare...)?

Fast bygdetrollet i mig anser förstås att misslor passar bäst med ett äpple i mun.

Nightowl, som fortfarande anser att de är roligast i gamla Trollvinter

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Nightowl

Champion
Re: Att växa upp fast tvärtom...

Och VAR känner vi igen den nostalgidimman ifrån? ;-)

Nightowl, nästan lika gaggig som Krille

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

hatten

Swashbuckler

Bra sakt jag håller med..
Även om Jar Jar är lite irriterande så passar han in...

*ler* jag mistänker att det kommer vara hans död som får unga Mr Skywalker att bli Ond..

Nightowl

Champion

Alla diäkla forum, i min humbla mening!

Nightowl, nostalgisk om annat än rollspel av någon skum anledning...

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Sodivra

Champion
Isådanafall!

...så ska du OMEDELBART kolla upp "Trollvinter" på www.foxtail.nu Håll utkik efter trollförmågorna "skruva av huvudet" och "plocka ut ögat".. Mina favoriter!

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig!

Sodivra

Champion
Visdom Från Arvid

Problemet med misslor: Hmm, det är väl helt enkelt så att många anser att misslor pajar stämningen i deras bild av Mundana. (Alla har ju sin egen bild, vilket jag fått erfara.. ajajaj.. /images/icons/wink.gifWe must be strong, hatten!) Själv blir jag lite irriterad på misslorna, men jag måste erkänna, jag har inte provat dom.. Hmm, där fick jag en tankeställare..

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig!

Nimyn

Veteran
Misslor är Farliga!

Jag förstår inte varifrån allt detta prat om de "harmlösa gulliga misslorna" kommer ifrån. Våra rollspelspersoner blev näst intill igelkottade när en av oss fastnade med foten i ett misselhål.

Visserligen attackerade kräken för att grabben som fastnade med foten råkade sparka en missla i ansiktet, och misslan som då bet tillbaka fick smaka på hostmedicin när vår grupp skulle "röka ut de jävlarna". När röken började stiga upp ur små hål överallt i skogen och pilarna började hagla från alla håll insågs fort att det inte var en helt liten misselpopulation vi hade nöjet att träffa.

Så. Misslor är inte enbart harmlösa och tråkiga. Det hela beror på vad spelledaren gör av dem, och vad rollspelarna gör åt situationen. Själva fick vi ett äventyr att skryta om länge.

/Anna

Ja, tjejer <B>kan</B> spela stora tuffa krigare som drar svärd för minsta oförrätt