Nekromanti misslyckade slag

Aze of Fire

Veteran
om man inte lyckas med ett färdighets slag till pistol tex så missar man.
men om man skuter på flera prersoner så missar man ändå kan det inte hända att man träffar nån annan då?

smaffy

Hero
OBS!! tänk _inte_! låt någon annan tänka åt dig!!

kolla regeln för förlupna kulor.
och åtrerigen, använd din egna hjärna och tänk ut egna regler för de tillfällen då regelboken inte har några regler. låt inte någon annan tänka åt dig, tänk själv. det har människan kunnat göra nu i över massa tusen år och det kan du oxå?
om det nu råkar vara så att det inte finns någon regel för förlupna kulor i N2 (vilket det med största sannolikhet finns) och du inte kan använda din egna hjärna, så läs neotech etts regler!

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

JorreDeMojjaS

Veteran
håller med..

jupps .. som smaffy säger så finns i N2 ozå ...

improvisera .. den ultimata handlingen.

// JorrE - "vilken hjärna som helst kan tänka, man måste bara kunda använda den".

G

Guest

Guest
Re: håller med..

improvisera .. den ultimata handlingen.

Jag håller med på den punkten att man som rollspelare måste kunna improvisera själv. Däremot ser jag inget fel i att rådfråga andra, t.ex. på forumet, för att få en så bra regel som möjligt om det inte existerar någon.

Det är bra att tänka själv, men ännu bättre att utveckla sina tankar med hjälp av andra. IMHO ofcourse.../images/icons/smile.gif

/Tiamel

Jools

Veteran
pratar du om automat eld? isf bör du/ni köra med förlupna kulor regeln =l

Right. "I am a sad orphan. Give us some money you old bag!"

G

Guest

Guest
Personangrepp

Det där var inte nödvändigt! Den tonen behövs verkligen inte på forumet. Och vad menar du? Varför skulle han vara dum? För att han svarade på ditt inlägg?

/Tiamel - man slutar aldrig att förvånas...

smaffy

Hero
Re: ppergnanosreP

han kanske inte menade det han sa. tänk om det var hans bror som la inlägget? det är väll i alla fall mer sannolikt än att han droppar en så rå kommentar hipp som happ..
dömm inte folk efter första intrycket!

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Jools

Veteran
WAS!?!

Jag skulle nog gärna vilja ha en förklaring till den föregående posten av 'Aze of fire'...
är det för att jag undrade om det gällde automat eld (kunde ha varit 'eldskur' eller flera skott på samma handling)?
Jo... förklaring tack

That's right, blaze away Eddie, blaze away. We deserve a little celebration.

ripperdoc

Myrmidon
Re: ppergnanosreP

Tiamel agerade helt rätt! Personangrepp är förbjudna på forumet, och även om det var någon annan än den riktiga forumanvändaren som skrev inlägget är det han som är ansvarig.
Visst kan vi ha överseende med nybörjare här på forumet, men samtidigt ombeds alla kunna forumreglerna (som man finner i menyn längst upp).

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>