Nekromanti Misslyckat aprilskämt!

Gardener

Champion
Årets aprilskämt blev totalt misslyckat.

Ingen verkade ha kommit på vad det egentligen var, eller den helt inofficiella tävlingen som inte nämndes.

Vi har ju sällan ett enkelt aprilskämt, utan som många år tidigare hade det flera nivåer, varav delar naturligtvis inte var skämt. Som vanligt släppte vi en ny stor funktionalitet på första april också. I år blev det artikelsystemet och återförandet av alla gamla artiklar.

Saken var den att vi hade ca 28 olika youtube-videos, där varje användare fick en slumpad av dessa som visades istället för artikelinnehåll. Meningen var att ni skulle luska ut vilka alla var, men det verkade vara alldeles för obskyrt och ogenomtänkt. Men det var kul när det koms på efter några öl och margaritas.

Hur många olika filmer kan ni räkna upp så här i efterhand? Och vilka fler delar av skämtet har jag inte nämnt i detta inlägg? =]

Arfert

Facit
Inga... hade inte ens sett den nya startsidan förrän idag, eftersom jag tidigare bokmärkt den här sidan (forumsidan) istället för "www.rollspel.nu)...så kan det gå.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Rising said:
Arvidos hade tydligen filmen på chimpansen som kissar sig själv i munnen. Jag hade All Your Base are Belong to us.
Jag hade pandan som nyser, och det var det nån mer som hade också. jag försökte droppa hintar hela dagen om att det var nåt på gång, och typ "har alla fått samma" etc, men folk var väl för ointresserade...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
Inga... hade inte ens sett den nya startsidan förrän idag, eftersom jag tidigare bokmärkt den här sidan (forumsidan) istället för "www.rollspel.nu)...så kan det gå.
That's the effect of the redirect... Det är bara de som hade kvar sina gamla bokmärken som kom rätt, alla vi som uppdaterat våra bokmärken till att gå direkt till forumet (eftersom det ju är där man hamnade automatiskt) missade det.

Eller ja, jag skulle ha missat det om jag inte visste om det innan och spenderade halva dagen med att försöka testa så att det faktiskt funkade...

Gardener

Champion
Meningen var att det skulle finnas en global tillkännagivelse här också, som skulle synas på alla forum och på portalsidan. Så att man inte skulle kunna missa det även om man inte sett mailutskicket. Det verkar dock som om vi glömde det.

Men det skrevs ju lite om det både i vrållådan och på Rollspel.nu-forumet. Och finns en ny länk i menyn längst upp, även om det inte syns så tydligt.

Hade jag haft tid så hade jag hackat ihop en redirect av nåt slag, speciellt när man loggar in. Tyvärr hann jag inte med då rätt mycket tid gick åt till att importera artiklarna och fixa slumpningen.

Gardener

Champion
Däremot tycker jag BoBM:s aprilskämtsbråk var hejdlöst kul. Så vi kan ju anse att det är årets officiella skämt, eftersom det kom som en följd av det. =)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Gardener said:
Årets aprilskämt blev totalt misslyckat.
Jag tyckte det var betydligt mer lyckat, än det ytterst misslyckade "skämtet" med bråket.

I alla fall, jag fick en nysande panda. Bättre än en apa som kissar sig i munnen i alla fall. :gremsmile:

Gardener

Champion
Äh, när folk går skämtet på riktigt så är det ju lyckat. Speciellt när det var ganska överdrivet.

Bunny

Crazy like a fool
"Däremot tycker jag BoBM:s aprilskämtsbråk var hejdlöst kul."

Även den hade fler nivåer. Såhär gick SMS-konversationen med Simon till efter att jag avlägsnat mig från forumet för att spela brädspel igår:

Simon, 20:37
Du och Lukas är nu bannade i en vecka. If you can't stand the heat...

Bearnie
Men... första april! Ni begår ett misstag. :gremsmile:

Simon, 20:41
Ha ha, april april! B-)

Bearnie
:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:!!

Simon, 20:43
Jag var tvungen att ta Gard till hjälp eftersom ni är admins. Han avbannar er inatt. :gremlaugh:

Bearnie
Skurk!!

Simon, 20:44
Muahahahaaa!
Som ni märker så åkte jag dit ganska rejält, och det sviiider. Det är bara att gratulera, även fast Simon inte längre kommer att kunna fortsätta verka som moderator - här eller annorstädes - så länge jag är i livet. Jag hoppas han njöt, för allting har sitt pris... :gremwink:

Han är långsint också, den gode Simon. Detta var hans definitiva hämnd för första april 2004, där även vår dåvarande korrespondens finns att beskåda. Naturligtvis kände vi inte varandra privat på den tiden, så Simon hade ingen aning om vem han utsattes för.

Bunny

Crazy like a fool
"Meningen var att det skulle finnas en global tillkännagivelse här också, som skulle synas på alla forum och på portalsidan. Så att man inte skulle kunna missa det även om man inte sett mailutskicket. Det verkar dock som om vi glömde det."

Ja! Fan, när du påpekade att det borde göras som en artikel också, så föll det här med global tillkännagivelse på forumet helt ur skallen. Jag klarar inte av att ha så många saker i huvet samtidigt. :gremwink:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Gardener said:
Äh, när folk går skämtet på riktigt så är det ju lyckat. Speciellt när det var ganska överdrivet.
Jo, givetvis. Då har man lyckats med sitt uppsåt, men sedan finns det bra och dåliga sådana. Det här var inte något jag tyckte var bra av flera skäl - faktiskt som Simon (men då på skoj) tog upp. Det ser inte bra ut när två redaktörer bråkar - även om det nu bara var på låtsas. Men så är jag tråkig på så sätt. Det hade varit roligare menar jag om det t.ex. varit Krille och Simon som bråkat.

Johan K

Gammal & dryg
Oj, tror jag har missat det hela helt.... =/
Ni på redaktionen får ta igen det hela till nästa år. Antar att wrnu är stabilare med uppbyggnad då.. =)

/ Johan K, som hoppas på fler skämt + att man gillar att "framsidan" är på G igen!

Simon

Swashbuckler
Endyamon said:
Men så är jag tråkig på så sätt. Det hade varit roligare menar jag om det t.ex. varit Krille och Simon som bråkat.
Mjo, fast då hade man missat nivån att en lowly moderator egenhändigt bannade delar av sajtens redaktion. Först var jag faktiskt på väg att "banna" Gardener också (han gjorde sig först "osynlig" på min begäran för den sakens skull), och var lite inne på att resonera att när Gardener rök så måste i konsekvensens namn hela den redaktion han tillsatt också ryka. Det hade på ett sätt varit ännu roligare (Stadskupp!!!), men till slut valde jag att hålla det mer trovärdigt istället.

Gardener

Champion
Undrar om man kan hålla hela konversationer med såna där bilder... =)

Skulle vara kul med ett forumsystem uppbyggt för det, med massa bilder man kan välja mellan, plus möjlighet att ladda upp. Fast inte få skriva nån text. =P