tupelo
Veteran
Mitt BRP hack kommentera gärna. finns säkert flertalet stev fel m.m. då jag inte korrläst i närheten av tillräckligt.
Attachments
-
391.4 KB Views: 1
Okey... Så varför skrev du det? Varför inte bara spela en av de existerande versionerna av BRP? Det finns massor av dem. Och ärligt talat en massa andra OSR fantasyspel. Till och med andra med d100:or. Varför skulle jag spela just det du skrivit och varför skrev du det?tupelo;n86543 said:Jag skrev min klon för att det är BRP spelet jag vill spela. Så en killer app saknas nog. Men det är ett BRP spel som är enkelt utan vara för enkelt och där du slipper långa ping-pong strider.
Jag vill inte vara super kritisk här. Det är inte vad jag är ute efter. Men det där argumentet har jag hört förr och det är ALDRIG sant. Vad är bra med din variant?tupelo;n86546 said:Min app jag har tagit allt bra från olika BRP spel och satt det i ett spel.
Lugn och fin. Det är ingen som har bett dig läsa spelet. "Här är mitt hack, kommentera gärna" kräver knappast något designmässigt rättfärdigande och inte någon stark salespitch för poängen verkar knappast vara att sprida spelet.God45;n86557 said:Och de är verkligen inte din enda konkurrens.
Så... Varför ska jag läsa ditt?
Okej, du missförstår mina intentioner men det är ok. Det handlar inte om att sälja något. Det handlar om att jag vill att du berättar varför du har gjort den här grejen och varför den är bra. Och plattityder som "Alla de bra bitarna" är ingenting i det sammanhanget. Jag kräver inget revolutionerande, jag kräver inte att du återuppfinner hjulet eller omdefinierar vad ett hjul är. Du kanske bara har målat hjulet eller satt hjulet i ett bra ljus. Men något måste du väll ha gjort som gör det här värt det.tupelo;n86570 said:God45 du behöver inte läsa det. Jag skrev det för att det var kul att skriva.
Men förstår vad du menar med att för att sälja måste man sticka ut o ha något särskilt.