Err...
Jag har några frågor tillbaks till dig här...
1.Skräck-Fantasy-Humor? Kan du ge exempel på hur det fungerar?/images/icons/crazy.gif
2.Handlar hela rollspelet om just den här demonen?
Ok , då var det dags att ge lite tips också.
Ett alternativ till ett system kan du få kopiera ifrån mitt eget rollspel , Demontider. Det bygger på t20s.
För att lyckas med diverse slag , har man minus i sina färdigheter (ex: -4) och drar bort det ifrån sitt slag.
Slår man under , till exempel 10 (kan sänka och höja det här beroende på situationen) lyckas det! Slår man under 5 lyckas det bra och under 1 (slår en 1:a , 2:a eller 3:a , drar bort -4 för färdighetsvärdet , får noll) blir det perfekt.
Var det dessutom ett slag emot Svärd/Yxa/Pilbåge kan du bestämma diverse skadebonusar beroende på hur bra man lyckas. Exempel:
Evert är i strid med två orcher. Evert är väldigt duktig på Yxa
(-5) och orcherna är inte alls bra på förmågan Feta Slaktar Vapen (-1). Evert vill slå en av orcherna , och slår en 2:a med sin t20. Orhcen lyckas inte med sitt Rörlighets slag , som skulle gjort så att han undvikit Everts slag , och därmed träffar Evert. Evert får en perfekt träff , och får välja vart han ska träffa. Skaddan med en Yxa är 1t6 , och då ger Evert 1t6 skada. SL väljer att skademodifikationen för ett perfekt slag är att multiplicera skadan (1t6) med 3. Evert väljer att träffa i huvudet. Evert slår en 5:a på 1t6. Evert klyver Orchens skalle i två delar , efter att ha gjort 15 HP skada , som var 3 mer än var Orchen tålde. Den andre orchen flyr för livet.
Det här är som sagt bara ett förslag. Jag vet inte om det liknar något annat system , och gör det det så var det helt ofrivilligt från min sida att efterlikna det.
Lycka till!/images/icons/laugh.gif