Nekromanti Mitt största misstag...

S.M.E.T

Veteran
Mitt största misstag var när jag och mina spelare var när vi skulle spela ett scenario som jag själv skrivit.
Rollpersonerna var färdigskrivna och bestod av ett gäng chilenska invandrare i N.Y.
jag delade ut rollpersonerna... mina spelare läste igenom dom och såg ganska nörjda ut.
Vi gör oss iordning och ska börja spela då en av mina spelare frågar om dom får prata Rinkebysvenska och i ett mkt svagt tillfälle svarar jag JA.
detta var det stora misstag.
ett jobbigare scenrio har jag fan aldrig spellett.
okej,,, det blev jävligt komidkt men det var grymt jobbigt

kalcidis

Hero
Re: Trådflytt

Chilenska invandrare och New York har ingenting med Eon att göra
hehehehe.. kanske inte. Men jag tror att spelet skulle bli grymt mycket mer intressant om det gjorde det!

"Ey, len! Guilermo Sanchez har fått nog av er misslor. Ni dealar mer snö i vårt kvarter än vad colombianerna runt hörnet gör. Så sluta spela mangas och gitta illa kvickt, din lågklass magikerputana!"

Balderk

Swashbuckler
Jo, dialekter och så ska man vara försiktig med. Gör man det bra och seriöst kan det bli jättebra och så, men blir det en gnutta oseriöst kan det leda till katastrof. T ex om man spelar en ryss och bestämmer sig för att bryta på ryska hela tiden kan det bli väldigt jobbigt då det låter som en billig hollywood brytning... Kan man däremot göra en dialekt eller brytning bra och trovärdigt, utan oseriösa inslag kan det nog leda till en väldigt trevlig rollspelsupplevelse!

Vi har försökt ett par gånger men oftast spårar det ut och vi lägger ned.

Varför tog du inte upp problemet med dina spelare innan ett spelmöte och förklarade för dem att du ville ha ett seriöst äventyr? Det hade nog varit det smartaste... Fast det kanske bara varade i en spelomgång? Då är det nog bäst med ett avbrott för att säga: Nej, det får ni inte! Lite seriositet tack!

Fast iofs, gjort är gjort....

/Herr Balderk

walium

Ganska töntig, faktiskt
Muahhahaha!!![NT]

"Ey, len! Guilermo Sanchez har fått nog av er misslor. Ni dealar mer snö i vårt kvarter än vad colombianerna runt hörnet gör. Så sluta spela mangas och gitta illa kvickt, din lågklass magikerputana!"

De stora krigen handlar egentligen om kampen mellan rivaliserande knarklangare. Alverna styrde marknaden med sitt alvgräs innan dvärgmaffian flyttade in med sina hi-tech designer droger. Nu har de enat sig mot tirakerna som säljer kraftfullt och billigt hembränt och därmed hotar att ta över hela marknaden. :gremgrin: