P@n
Veteran
En post apocalyptisk low-fantasy värld där man spelar stenålders männsikor. Det har skett en så kallad undergång. Människorna tar sina första steg bland en värld av ruiner. Det finns tecken på tidigare civilisation då ruiner från en annan kultur samt annat folk (inte männsikor) levt. Vad finns övrigt är gamla djur (som vi idagens läge utrotat eller evulutionen utrotat). Den tidigare versionen av häster (som är typ små ponys), mamutar, sabeltandade tigrar samt en jävla häftiga mega monster som faktist funnits.
Rollspelet fokuserar på upptäkande, karaktärs utvecklande (eller kanske civilisations utvecklande) samt en jävla massa ritualistiskt guda dyrkande (massa offer). Magi och gudar finns. Man kan definitift säga att detta är även ett okult rollspel samt att världen är en dystopi.
Men jag är lite kluven i vad jag ska döpa rollspelet till. Jag har funderat på ragnarök men det har typ ingenting med vikingar att göra (och skulle kunna vara missledande). Ett annat jag lutat åt är armagedon medan en rollspels polare föreslog rost.
Har ni några förslag?
Rollspelet fokuserar på upptäkande, karaktärs utvecklande (eller kanske civilisations utvecklande) samt en jävla massa ritualistiskt guda dyrkande (massa offer). Magi och gudar finns. Man kan definitift säga att detta är även ett okult rollspel samt att världen är en dystopi.
Men jag är lite kluven i vad jag ska döpa rollspelet till. Jag har funderat på ragnarök men det har typ ingenting med vikingar att göra (och skulle kunna vara missledande). Ett annat jag lutat åt är armagedon medan en rollspels polare föreslog rost.
Har ni några förslag?