Nekromanti Mitt vampireformulär.

Blasphemy

Swashbuckler
Ska starta upp Dark Ages Vampire igen till sommaren/hösten och har tagit fram ett nytt rollformulär för akten. Grunden ligger i formuläret som jag tog fram till Star Wars.

Det är alltså inte Storyteller-systemet utan grunden ligger i Noirs regelsystem där man slår 2T10 och adderar ett värde.

Då jag tänkte få det utskrivet i A3 och färg så känns det lite dumt om det är massor med fel, fulheter och knas i det så jag tänkte att jag lägger upp det här så får ni kika på det och komma med kritik, åsikter och peka på fel som ni hittar.

Vet inte exakt om det ska vara disponerat som det är nu så det får ni också gärna kommentera på.

Formuläret finns här:

http://dl.dropbox.com/u/39001709/Rollformul%C3%A4r%20Vampire%2020120514.pdf

Mukwa

Swashbuckler
Det är typ hur snyggt som helst! Men varför 2 A4-blad och ett A3? Kan du inte slå ihop A4-bladen till A3 och ha fram- och baksida? A3 är förvisso megastort för ett rollformulär, tycker jag, men det kanske går att vika till en bok i A4-format?

Det känns väldigt actionbetonat med alla vapen, utrustning och initiativslag. Är det en actionorienterad kampanj? annars kanske du kan spara plats och strunta i sånt?

Recca

Femme Fatale
Wow. *Yealous.*

Trädet var jättefint och jag förstod inte allt kring det men jag vill ha det trädet och de andra grejerna på alla mina vampire-formulär hädanefter.

Mukwa

Swashbuckler
Födelse: och Död: tycker jag att du borde byta ut till:

Gravsten_________-__________

Det förmedlar mycket känsla tycker jag. Ännu coolare om du layoutar en gravsten som spelaren kan anteckna födelse- och dödsdata på :gremsmile:

Blasphemy

Swashbuckler
Det är typ hur snyggt som helst! Men varför 2 A4-blad och ett A3? Kan du inte slå ihop A4-bladen till A3 och ha fram- och baksida? A3 är förvisso megastort för ett rollformulär, tycker jag, men det kanske går att vika till en bok i A4-format?
Tack... kul att det gillas. Hmmm det där är lite knasigt för tanken är just att det skall vara ett A3 som viks till A4 storlek. Så det är PDF:ningen som blev galen.

Det känns väldigt actionbetonat med alla vapen, utrustning och initiativslag. Är det en actionorienterad kampanj? annars kanske du kan spara plats och strunta i sånt?
Egentligen inte... men när det väl blir action så vill jag ha ett system som stödjer det. Dessutom tycker spelarna om när systemet är lite mer "speligt".

Det var inga av egenskaperna/färdigheterna du störde dig på eller tyckte var underlig?

Blasphemy

Swashbuckler
Trädet var jättefint och jag förstod inte allt kring det men jag vill ha det trädet och de andra grejerna på alla mina vampire-formulär hädanefter.
Det finns ett mytologiskt band till trädet i kampanjen men jag har stulit det rätt från internet. Då det inte ska vara något officiellt så är jag hur fräck som helst. Bara ändrade lite färg på det och så. Men tycker att det är trevligt när det är en symbol som håller ihop ett rollformulär.

Fast vore iofs nice med en regelmässig koppling som man skulle knyta till trädet... men ehum... blir lite krångligt att göra.

De fem månsymbolerna under trädets rötter är däremot väldigt viktiga för kampanjen.

Mukwa

Swashbuckler
Det var inga av egenskaperna/färdigheterna du störde dig på eller tyckte var underlig?
Jag läste aldrig igenom dem. Jag såg att det var väldigt många färdigheter, så jag tänkte att du ville ha många färdigheter. Jag drar lite åt det andra hållet, men det är ju en smaksak liksom :gremsmile:

Angående strid och så. Jag tror att om någonting får stor uppmärksamhet i reglerna/på formuläret så kommer spelarna oftare vilja utforska de delarna också. I det här fallet är det strid. Därmed inte sagt att de kommer slåss hela tiden, men om du minimerar den delen så tror jag att det blir mindre strid. Kanske är det inte nödvändigt, och ibland är det ju inte ens önskvärt, men jag tänkte poängtera det iallafall.