Evokee;n126559 said:Mjukpärm då mina rollspelmoduler inte bara ska pryda min bokhylla.
Det är lättare att bläddra i mjukpärmar. Att folk så gärna vill ha hårdpärmar numera tror jag beror på att folk i högre usträckning köper sina rollspel som samlarobjekt.chrull;n126577 said:Kan du förklara? För jag har då mina hårdpärmsböcker vid bordet både hemma och på andra platser.
Men det är lättare att hålla en hårdpärm uppslagen i ena handen medan man läser eller gör andra saker. Och om man bara har en bok av tillräckligt stort format (säg A4 och uppåt) så kan man enkelt bara greppa den mjuka inlaggan och bläddra sig fram på det sättet, så då får man både blädderbarheten, ihållbarheten och hållbarheten.Evokee;n126598 said:Det är lättare att bläddra i mjukpärmar. Att folk så gärna vill ha hårdpärmar numera tror jag beror på att folk i högre usträckning köper sina rollspel som samlarobjekt.
Detta kan jag skriva under på.Rhodryn;n126752 said:...på frågan "Vad föredrar du för rollspels böcker? Hårdpärm eller mjukpärm?"... så är mitt svar "Ja"...
ovesäntligt så länge det ligger i en boxBig Marco;n126415 said:När är det rätt respektive fel?
Jag tror att du är det faktuska problemet på spåren här. Det är inte pärmarnas hårdhet som är problemet, det är det mellan dem. Det har gått sidinflation i den här hobbyn.Arazand;n127605 said:Köpte nyss Mindjammer [snippety] närmare 500 sidor som med enkelhet kan användas som mordvapen pågrund av sin vikt.
Ja, antagligen. Hade de delat upp Mindjammer i 2 eller 3 böcker hade det varit perfekt.Krille;n127610 said:Jag tror att du är det faktuska problemet på spåren här. Det är inte pärmarnas hårdhet som är problemet, det är det mellan dem. Det har gått sidinflation i den här hobbyn.
Problemet kvarstår ju dock i det fallet. Hade de minskat ner innehållet i de tre böckerna till en av samma storlek så hade vi börjat närma oss en lösning till problemet.Arazand;n127640 said:Ja, antagligen. Hade de delat upp Mindjammer i 2 eller 3 böcker hade det varit perfekt.
Vet inte om jag håller med om det helt. Det är utanför ämnet men nu verkar det mer som ni vill sätta en begräsning på antalet sidor man får lov att använda. What is this?! Back to school, leave me a 20 page essay, no more no less! Skämt-o-sido. Jag tror inte Mindjammer hade varit det samma om man kokt ner det till det visentligaste, det lilla jag bläddrat så det ju 500 minst sagt matnyttiga sidor som alla är värda att få stanna kvar. Tar man bort dem så är det Mindjammer settingen som får betala priset. Men sen går det ju så när man basically skriver ett spel i sci-fi miljö som inkluderar likt WH40000 olika typer av världar med olika typer av samhällen, så det finns ju detaljer för samtliga 'tid-epoker' man kan spela i Mindjammer. På gott och ont. Givetvis hade man kunnat köra expansioner, men då har vi samma problem igen. Då har vi alla expansionerna man ska släppa runt på. ^^kloptok;n127648 said:G
Problemet kvarstår ju dock i det fallet. Hade de minskat ner innehållet i de tre böckerna till en av samma storlek så hade vi börjat närma oss en lösning till problemet.