Nekromanti [MMO] Champions Online

Krille

Super Moderator
Cryptic, som tidigare gjorde City of Heroes/Villains, har köpt rättigheten till rollspelet Champions och håller på att bygga en MMO av den, Champions Online. Det sägs släppas våren 2009 (men det vet vi ju hur det kommer att bli). Av screenshots att döma så verkar de ha en cell shader till 3D-motorn, så att det ska se serietecknat ut - ett radikalt grepp, men jag tror jag gillar det. Dessutom verkar de ta itu med en del av ålderstecknen i City of Heroes och dess fyra år gamla motor.

Var postar man egentligen en rollspelsanknuten MMO-nyhet? Det får bli i kulturforumet tills vidare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Coolt.

Nog för att jag inte är något stort fan av HERO-systemet eller Champions (jag har mest varit i kontakt med dem i och med att mitt favvosuperhjälterollspel Gestalt är gjort för att använda de reglerna och att jag kollade tjockleken på regelboken och tyckte "nej tack"), men CoH är ju det bästa sedan mjukost, liksom.

Var det inte de som skulle bygga Marvel-MMO förresten? Hur många superhjälte-MMO's får det plats egentligen?

//Krank, som skulle älskat ett Gestalt-MMO

Krille

Super Moderator
CoH är ju det bästa sedan mjukost, liksom.
Det kan jag nog hålla med om. Men å andra sidan så ser Champions Online ut som City of Heroes Plus med cell shading.

Var det inte de som skulle bygga Marvel-MMO förresten? Hur många superhjälte-MMO's får det plats egentligen?
Hur många fantasy-MMO får det plats egentligen? :gremgrin:

Och du behöver inte oroa dig för Marvel MMO. Det är nerlagt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Men å andra sidan så ser Champions Online ut som City of Heroes Plus med cell shading.
Jo, jag såg det. Det ser faktiskt HUR COOLT SOM HELST ut.

Cryptic är ju å andra sigan riktiga pajsare på att göra snygg grafik och sjukt bra karaktärsskapargrejer. CoX är ju trots allt bäst i branschen just nu vad gäller hur mycket man kan joxa med sin karaktärs utseende. Jag försökte spela annat, t.ex WoW, men det gick inte - vaddå tre ansikten och två kroppar, liksom...

Hur många fantasy-MMO får det plats egentligen?
Point taken, men hur många standardfjantasynördar finns det jämfört med superhjältenördar?

Fast å andra sidan verkar sånt inte spela nån roll - en del som spelar CoX verkar ju slumpa fram både namn och kostymer, och kanske högst 5% av spelarna har en skriven bakgrundshistoria...