Shiver me timbers
För att först kommentera det Riz och Y3 snackar om nedan, medhåll Rising, ska man tillåta playerkilling i spel så se till att det sker på jämna villkor och att man kan slippa det helt om man så vill. Olika spelservrar eller inställning i spelet eller vad som. För mig är det som i rollspel, jag är intresserad av att spela med människor för att besegra hinder i spelet/äventyret (sen kan ju hindret utgöras av andra människor för den delen).
För att svara på frågan så behövs det bara ett MMORPG... för mig då. Så fort någons åsikt skiljer sig tillräckligt mycket från min så behövs ett nytt för att tillfredsställa den spelarens behov osv...
___________________
Puzzle Pirates som jag är besatt av för tillfället bryter mot en (imho) viktig punkt, nämligen kravet om gratishet eller åtminstonde engångskostnad. Spelet är gratis att tanka hem men sedan får man betala för sitt account, kvartalsvis eller vad man nu väljer... det tog emot mycket för mig men jag hade skoj och det var billigt så vafan. Det jag gillar bäst här (förutom allt kul folk som är lika flamsigt oseriösa som jag själv då) är att det är väldigt lätt att hoppa in och spela en kort stund om man vill döda lite tid.
Anarchy Online skaffade jag endast för att det var gratis, spelade typ en gång för att testa... sen kom betan till WoW så då bytte jag till att spela det. Kom till level 6 och dvärgstaden Stormwind (eller om det var Ironforge...) innan min slöa dator och sunkiga grafikkort gav upp. Det är svårt att spela ett spel när det hackar konstant samt att man inte får väggar och andra onödigheter uppritade på skärmen.
Hade SWG varit gratis så hade jag förmodligen testat det (och i likhet med WoW hade datorn bergis sunkat ihop).
Det där var hela min MMORPGerfarenhet (antar att Diablo2 och MUDspelande inte räknas). Är det nån som spelat alla spel som chrull m.fl. räknar upp i tråden?
Så avslutar vi med lite humor: skräckexempel 1 och skräckexempel 2.
För att först kommentera det Riz och Y3 snackar om nedan, medhåll Rising, ska man tillåta playerkilling i spel så se till att det sker på jämna villkor och att man kan slippa det helt om man så vill. Olika spelservrar eller inställning i spelet eller vad som. För mig är det som i rollspel, jag är intresserad av att spela med människor för att besegra hinder i spelet/äventyret (sen kan ju hindret utgöras av andra människor för den delen).
För att svara på frågan så behövs det bara ett MMORPG... för mig då. Så fort någons åsikt skiljer sig tillräckligt mycket från min så behövs ett nytt för att tillfredsställa den spelarens behov osv...
___________________
Puzzle Pirates som jag är besatt av för tillfället bryter mot en (imho) viktig punkt, nämligen kravet om gratishet eller åtminstonde engångskostnad. Spelet är gratis att tanka hem men sedan får man betala för sitt account, kvartalsvis eller vad man nu väljer... det tog emot mycket för mig men jag hade skoj och det var billigt så vafan. Det jag gillar bäst här (förutom allt kul folk som är lika flamsigt oseriösa som jag själv då) är att det är väldigt lätt att hoppa in och spela en kort stund om man vill döda lite tid.
Anarchy Online skaffade jag endast för att det var gratis, spelade typ en gång för att testa... sen kom betan till WoW så då bytte jag till att spela det. Kom till level 6 och dvärgstaden Stormwind (eller om det var Ironforge...) innan min slöa dator och sunkiga grafikkort gav upp. Det är svårt att spela ett spel när det hackar konstant samt att man inte får väggar och andra onödigheter uppritade på skärmen.
Hade SWG varit gratis så hade jag förmodligen testat det (och i likhet med WoW hade datorn bergis sunkat ihop).
Det där var hela min MMORPGerfarenhet (antar att Diablo2 och MUDspelande inte räknas). Är det nån som spelat alla spel som chrull m.fl. räknar upp i tråden?
Så avslutar vi med lite humor: skräckexempel 1 och skräckexempel 2.