Nekromanti mobilt internet - vad ska jag ha?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, alltså:

Jag funderar på att skaffa sånt där mobilt internet, till min EEE. Jag behöver ingen vidare hastighet, för jag vill mest kunna kolla mailen och surfa wikipedia. Jag behöver egentligen inget fast pris, för återigen, ska inte surfa mycket eller ofta, utan mer nångång ibland och litegrann. Inget tungt. Det är backup-internet detta, fäör när jag inte är på jobbet eller hemma och behöver kolla upp nåt. Det vore bra om jag kunde skaffa nåt som var Linuxkompatibelt, men det är sånt där man får hoppas på men aldrig kan räkna med. Helst vill jag ha så kort bindningstid som möjligt, men det lär jag väl behöva stå ut med.

jag funderar på Tele2, för deras olika varianter verkar ganska nära det jag letar efter. Funderar t.om på deras Maxi, men 200:- i månaden känns lite mastigt trots att man då får modemet på köpet...

Nån som har några tips eller nån visdom att komma med?

Jarl

Hero
Jag skulle betala lite extra för bra täckning, men kolla först att det faktiskt är bättre täckning du får i såfall.

Tele2 är ju alltid sämst och billigast, men ibland är ju lägstanivån tillräcklig

Eksem

Champion
De har 5GB-cap på Tele2, och egentligen på allt som går via Telia, så det är bara 3 som inte har cap, men de kanske har skaffat eller gör det snart.

Hur som helst, Telia är mest bang for your buck, eftersom de har prioritet i näten. Å andra sidan är de Telia, vilket är till deras nackdel.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eksem said:
De har 5GB-cap på Tele2, och egentligen på allt som går via Telia, så det är bara 3 som inte har cap, men de kanske har skaffat eller gör det snart.

Hur som helst, Telia är mest bang for your buck, eftersom de har prioritet i näten. Å andra sidan är de Telia, vilket är till deras nackdel.
Tja, som sagt, jag behöver inte så mycket bang och jag vill ogärna spendera mer buck än jag behöver. jag behöver inga vidare hastigheter och en 5gb-cap lär jag inte slå i nångång snart. Jag ska som sagt med kolla mailen och söka på wikipedia och sånt.