Men ett system som i mellanläget mellan oskadad och död/amputerad lem kan ge men av skadorna borde väl kunna driva fram effekten att man aktar sig för strid
även om dödsorsaken inte är det främsta anledningen till att akta sig, t. ex. om man slåss med trubbiga vapen?
Problemet kvartstår. Det finns skador man inte får några men av... bara ruskigt ont under tiden. Smärtan i sig bör vara skrämmande för spelaren IMHO. Genom att utsätta sig för smärta riskerar han sin självkontroll... han kan bli dirven på flykten, till att bryta ihop osv... detta skulle dessutom kunna göra tortyr till ett användbart redskap igen
även om dödsorsaken inte är det främsta anledningen till att akta sig, t. ex. om man slåss med trubbiga vapen?
Problemet kvartstår. Det finns skador man inte får några men av... bara ruskigt ont under tiden. Smärtan i sig bör vara skrämmande för spelaren IMHO. Genom att utsätta sig för smärta riskerar han sin självkontroll... han kan bli dirven på flykten, till att bryta ihop osv... detta skulle dessutom kunna göra tortyr till ett användbart redskap igen