Nekromanti Modellerade baser?

Lycan

Hero
Nu sitter jag här och har snart målat klart ett helt Warhammer-regemente för första gången på en massa år. Dags att börja fundera på baserna alltså. Förr i tiden körde jag alltid grönmålad sand med lite drybrush för någon halvtaskig gräseffekt... och det är väl helt okej. Förutsatt att man spelar på då just... gräs.

Det ser ju helt knäppt ut så fort man spelar i snölandskap, wastelands eller i städer. Alla jäkla soldater som marcherar omkring med en portabel gräsmatta kring fötterna.

Nu har jag fått någon skum idé här med transparenta baser... Hade det kunnat vara något?

- L

Lycan

Hero
Det blir ju omedelbart fantastiskt mycket mer jobb med flera uppsättningar... Men det låter ju häftigt. Har du någon snygg idé för hur man kan flytta gubbarna mellan baserna också?

- L

DODswe4

Hero
Lima inte fast dom i basen? fast du kanske har mest med baser utan snitt i mitten och ändå sättet är att lima fast dom, personligen gör jag såhär: Jag blandar alltid stenar och grästuvor, detta gör att det ser ut som lite gräs som sticker up ur gatan/öknen/snön eller att det liger sten på gräsmattan. Enklaste är att aldrig spela på mer än gräs planer ^^

Alltså... är det verkligen så viktigt? Själv så har jag typ vulkanisk sten/wasteland liknande baser på mina Imprial guards och jag spelar hela tiden på gräs.

Annars så kan du ta reda på vilken typ av spelplan som är troligtast att du kommer att spela på? Personligen så tror jag inte på genomskinliga baser... tror personligen inte att det blir särskilt snyggt...