Nekromanti Moderatorerna..... :/

Status
Not open for further replies.

Ond bråd död

Swashbuckler
Ok, man blir avstängs för en väldigt berättigad svordom när man blir påhoppad på det mest nedriga vis. Antagligen ett av de värsta påhoppet någonsin här. Kan inte heller minnas att någon ens blivit varnad för en svordom förr. Käre värld... :/

Och detta för en post man är tvungen att skriva för att moderatorerna ens ska bry sig om ens allmänningar. För om man bara klickar allmän så tenderar de att inte låtsas om anmälningen.

Samtidigt kommer God45 undan med 2 dagar!! Snacka om att vara beskyddad, med tanke på vilken ton han håller i de flesta trådar (nej, det här är inte hobbymoderering. Försök inte komma med den skiten. Det här handlar bara om modereringarna ni gör.). Visst, han blir avstängd, men det är för att övertrampen är så stora. Han hör uppenbarligen till de mer beskyddade som kan bete sig illa utan värre påföljd än en vecka.

Kraetyz däremot verkar höra till modsens favoritoffer (tillsammans med Vimes (och nån annan som jag glömt namnet på) kanske som ständigt drabbas av onödiga utvisningar) eller nåt. 2 dagar för osaklighet?? Hans invändning var inte det minsta osaklig. Kanske inte helt tydligt formulerad, men kom igen... :/

OM det blir dålig stämning på forumet så kanske modsen ska fundera på om det kanske beror en hel del på hur de beter sig. Det är väl inte konstigt om folk blir rasande när de är så partiska. Det är tydligen ok att kalla folk rasister, eller platta till folk på grund av deras kön, ålder eller hudfärg (vit, medelålders, medelklass, män. Gärna sagt med förakt och utan påföljd :/). Hur de tar parti för de som är allra extremast i sin pk-ism.

Ska bli intressant att se vad man blir bannad för nästa gång...

Edit: Med mods menar jag förstås hela gänget i stort sett. Oavsett om titlarna är andra.

Lukas

Mannen i Gult
Själv tyckte jag det var helt rätt att du blev bannad, hade gärna sett att du var borta längre.

Ond bråd död

Swashbuckler
Lukas;n99120 said:
Själv tyckte jag det var helt rätt att du blev bannad, hade gärna sett att du var borta längre.

För en svordom? Jag vet inte varför du är så hatisk mot mig, men jag har rapporterat dig iaf.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det här lär jag väl ångra, gissar jag...

Ond bråd död;n99108 said:
OM det blir dålig stämning på forumet så kanske modsen ska fundera på om det kanske beror en hel del på hur de beter sig. Det är väl inte konstigt om folk blir rasande när de är så partiska. Det är tydligen ok att kalla folk rasister, eller platta till folk på grund av deras kön, ålder eller hudfärg (vit, medelålders, medelklass, män. Gärna sagt med förakt och utan påföljd :/). Hur de tar parti för de som är allra extremast i sin pk-ism.
Jag upplever att moderatorerna generellt slår ner ganska hårt när någon går över gränsen. Det gäller uppenbart både de av oss som "är pk" (eller, så som vi ser det, "positiva till demokrati, mångkultur, vänsterpolitik och att inte bete sig illa mot sina medmänniskor") som t.ex. Vimes eller Recca eller jag själv, och de som inte är det. Om moderatorerna vore partiska mot demokratiskt vänsterhåll så skulle varken jag, Vimes eller Recca bli bannade någonsin. Det blir vi bevisligen. God45 får varningar och banningar hela. jävla. tiden.

Om det aldrig är OK att påpeka när något som uttryckts är rasistiskt så har vi ett betydligt större problem på forumet. Däremot föredrar jag själv att anmäla saker som skrivs och som jag anser vara rasistiska via "Anmäl" snarare än att gå i svarsmål numera. Jag gissar att anledningen till att God45 "kom undan med" två dagar är att moderatorerna anser att det låg något i hans anklagelse.

Den eventuellt dåliga stämning som finns på forumet beror på att det finns en handfull användare som verkar ha jävligt svårt att inte bete sig som rövhål mot andra användare. Det är generellt de som vill ha s.k. "högt tak", med vilket de tycks mena att man ska få vara hur otrevligt som helst och uttrycka hur odemokratiska eller främlingsfientliga åsikter som helst och som visar betydligt svaghetsförakt genom trams om att "folk borde ha hårdare hud".

Lukas

Mannen i Gult
Ond bråd död;n99126 said:
För en svordom? Jag vet inte varför du är så hatisk mot mig, men jag har rapporterat dig iaf.
jag tror som du att din avstängning inte handlar om svordomen, jag tror det handlar om rasismen, och jag är väldigt okej med att Modsen är "partiska" om partiska innebär att de försvarar grundläggande mänskliga rättigheter, och jobbar för att forumet skall vara så inbjudande som möjligt för alla människor, och då speciellt de minoriteter som är så väldigt underrepresenterade i vår hobby.

Ond bråd död

Swashbuckler
Lukas;n99129 said:
jag tror som du att din avstängning inte handlar om svordomen, jag tror det handlar om rasismen, och jag är väldigt okej med att Modsen är "partiska" om partiska innebär att de försvarar grundläggande mänskliga rättigheter, och jobbar för att forumet skall vara så inbjudande som möjligt för alla människor, och då speciellt de minoriteter som är så väldigt underrepresenterade i vår hobby.

Men om du läser vad jag skrev så var det inte någon tillstymmelse till rasism.

Modsen får gärna vara inbjudande för alla möjliga. Det hade varit väldigt trevligt...

Bezant

Veteran
Ond bråd död;n99130 said:
Men om du läser vad jag skrev så var det inte någon tillstymmelse till rasism.

Modsen får gärna vara inbjudande för alla möjliga. Det hade varit väldigt trevligt...
Man kan inte var nog försiktig i dessa tider. Så länge man håller sig till rätt sida av staketet så är det ingen fara.....
Men allt som är på fel sida räknas minst som provocering och trollning även om man uttrycker det rent ut bara i största allmänhet och utan att rikta det mot någon användare.
Russofobi går bra att uttrycka, men stöd till Ryssland & Putin går fetbort... :confused:
Ingen ifrågasätter ju antisemitismens existens.....
Stackars den som börjar försvara Israel eller nämner abortfrågan på fel sätt.

Men sen har det väl nämnts i regelverket att moderatorerna har rätt att slå ner hårdare på sådana som betraktas som "troll och bråkstakar". Allt för att skapa en harmonisk stämning på forumet.

Ond bråd död

Swashbuckler
Bezant;n99134 said:
Man kan inte var nog försiktig i dessa tider. Så länge man håller sig till rätt sida av staketet så är det ingen fara.....
Men allt som är på fel sida räknas minst som provocering och trollning även om man uttrycker det rent ut bara i största allmänhet och utan att rikta det mot någon användare.
Russofobi går bra att uttrycka, men stöd till Ryssland & Putin går fetbort... :confused:
Ingen ifrågasätter ju antisemitismens existens.....
Stackars den som börjar försvara Israel eller nämner abortfrågan på fel sätt.

Men sen har det väl nämnts i regelverket att moderatorerna har rätt att slå ner hårdare på sådana som betraktas som "troll och bråkstakar". Allt för att skapa en harmonisk stämning på forumet.

Det är precis sånt här jag menar; även om jag nog inte delar alla åsikterna.

Det finns på det här forumet åsikter som är ok, och de som är fel. Om det ens antyds att man att man inte köper hela konceptet så blir man genast måltavla från alla håll. Men det är ok, även om det ofta är rätt ojämnt, vilket är lite drygt. Det är helt ok att bemöta åsikter man inte håller med om så länge det sköts snyggt. Problemet är att det ofta inte sköts så snyggt, och att modsen hanterar övertrampen olika. Vissa får tassa på tå, andra kan gå all in. Vissa kan få provocera utan åtgärder eller på sin höjd en varning.

Till Modsens försvar ska ju sägas att det inte är helt pga partiskhet. När så många av de högljudda är överens så blir det lätt att man som mod hänger på s a s. Man funderar inte mer på det.

Krille

Super Moderator
Moderering:

Ävafan, jag låser tråden. Ni har sagt vad ni ville ha sagt, och vi har hört det. Fortsätter tråden kommer ni bara att lyckas straffa ut er en vecka eller åtta.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag tänkte bara göra några påpekanden angående min moderering.

Flera i den här tråden har föreslagit att min moderering motiverades av att jag sympatiserade med God45:s anklagelser om rasism. Jag vill klargöra att om detta hade varit mitt skäl till att banna Ond bråd död, så hade det framgått av min moderering.

Ond bråd död bannades för hobbymoderering och för att han, genom att svara aggressivt på God45:s inlägg, hetsade på stämningen i en redan grälsjuk tråd. Vi införde för ett tag sedan en hårdare modereringspolicy, som bland annat innebar att tillstägelser skulle ersättas av två dagars avstängning. Det innebär att även sådant som tidigare bara inneburit en tillsägelse, som hobbymodereringar och att försämra stämningen i en tråd, nu kan leda till avstängning.

Vi införde denna policy för att hantera problemet med att det hela tiden uppstod flamewars i känsliga ämnen -- som, låt säga, rasism -- något många forumiter tyckte väldigt illa om. Ni har informerats om den nya policyn och dess funktion. Det här kan inte komma som en överraskning för någon.

Status
Not open for further replies.