Nekromanti Moderatorkårens sammansättning

Dimfrost

Special Circumstances
som gärna hade sett mer spridning rent geografiskt i moderatorkåren
Egentligen är det inte så konstigt att många moderatorer är Linköpingsbor. Jag måste ha moderatorer jag kan lita på, och det är mycket lättare att veta hur folk egentligen är när man känner dem i verkligheten. Det är inte så lätt att utgå enbart från uppträdande på forumet alla gånger.

Jag tycker det finns betydligt viktigare egenskaper för moderatorer än var de bor. Tycker du det är lika störande att vi inte har några kvinnor eller invandrare i moderatorkåren? Jag har i och för sig inte undersökt klassbakgrunden, det borde jag kanske också göra. Och åldersspridningen är också sämre i den här moderatorkåren jämfört med den tidigare, tyvärr. :gremsmile:

/Dimfrost

Storuggla

Champion
Re: Om tonen från moderatorerna

"Tycker du det är lika störande att vi inte har några kvinnor eller invandrare i moderatorkåren? Jag har i och för sig inte undersökt klassbakgrunden, det borde jag kanske också göra."

Jag som var finlandssvensk och arbetarklass, fuck, jag var er kvotneger! :gremshocked:

Storuggla, quotababy

Dimfrost

Special Circumstances

Ja! Nu känner du väl pressen på dig att återkomma? Och detsamma gäller Magnus Seter, han är väl halvnorrman eller något? :gremgrin:

För att inte tala om hur mycket redaktionen tappade när den blev icke-färgglad och Nightowl försvann...

/Dimfrost

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Å andra sidan är det väl inte svårare än så att kontakta medlemmar som skött sig och sätta dme på prov? Jag menar, missköter de sig så är det bara ta bort det. Ge dem en "porvanställning" helt enkelt. Det måste inte var för evigt.

Det finns ju en poäng i att de är bra med att det är en varierad grupp som sköter motivering och inte alla bor på samma plats och har ungefär samma doxa.

Bara ett förslag i all välvilja. Jag skulle också vilja se en större spridning bortifrån Linköping jag med, men får jag inte det så gråter jag inte blod direkt. Det fungerar ändå. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances

Å andra sidan är det väl inte svårare än så att kontakta medlemmar som skött sig och sätta dme på prov?
Självklart inte. De som blev nya moderatorer sist var Gurgeh, Bearnie och Dnalor. Två av dem bor inte i Linköping. Jag menar mest hur det har blivit som det har blivit med redaktion och moderatorkår i längden, små steg i taget. Jag menar mig ha en ganska varierad moderatorkår som ändå har tillräckligt mycket av en gemensam agenda och syn på modererandet för att arbetet ska fungera bra.

/Dimfrost

Rickard

Urverk speldesign

Tycker du det är lika störande att vi inte har några kvinnor eller invandrare i moderatorkåren? Jag har i och för sig inte undersökt klassbakgrunden, det borde jag kanske också göra. Och åldersspridningen är också sämre i den här moderatorkåren jämfört med den tidigare, tyvärr.
Spela roll, när det är kompisgrejen som folk brukar invända mot, vare sig det är ett sakligt skäl eller inte. Jag har sett sådana grupperingar på andra ställen och det blir alltid en massa tjafs kring det. Har inte du upplevt det tidigare så grattis, du kommer att upptäcka det nu. :gremsmile: Men visst, lätt för mig att vara efterklok.

Jag tänkte skriva just en kommentar om det du nämnde, men kom på att det för mig inte är väsentligt. Vad tror du själv att kvinnor, invandrare och andra tydliga minoriteter skulle bidra till? Moderatorerna har ju ändå en policy att gå efter. Nu tror jag förvisso att kompisgrejen inte kommer att medföra mer saker än att ni lättare kommer att komma överens, men jag ville mest peka på vad det kommer att föra med sig.

/Han som tycker folk är lite korkade som drar ihop kompisgänget med förändringarna som ett argument till varför saker och ting är dåliga

Dimfrost

Special Circumstances

Så länge webbplatsen är helt ideell är det ju just ett kompisgäng redaktionen och moderatorkåren kan sägas vara. Det är i min mening helt naturligt att man plockar in folk man gillar och tycker är vettiga. Läget hade varit ett helt annat om webbplatsen hade varit kommersiell i någon grad, men nu är det hela egentligen ju väldigt mycket mindre allvarligt än vad man skulle kunna tro när man läser många av trådarna på det här forumet.

/Dimfrost

Robert Jonsson

Som agt var, jag tycker egentligen inte det är så stort problem egentligen. Men det ser ändå inte så snyggt ut - och som Han skriver, det kommer att tilldra sig uppmärksamhet (har väl redan gjort det?).

Det enda jag egentligen stör mig på är just argumentet "Men det här är ideelllt, därför måste vi använda oss av våra vänner". Jag tror det finns gott om folk som ställer upp om ni bara frågade dem (och som inte var vänner från Linköping :gremwink: ). Snarare handlar det väl om att ni inte känner att ni inte kan lita på dem i lika hög utsträckning som era vänner (vilket inte är konstigt eftersom ni känner dem bättre). Säg hellre; "Vi har hittat folk som vi litar på - deal with it!" än att försöka skylla på att ni inte hittar några andra.

(Edit: Min poäng är följande (om dne inte frmakom): Det låter som om ni skäms för valet av nya moderatorer. Gör inte det. Varstolta över dme istället. Ni valde dem med ett skäl.)

:gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances

Det enda jag egentligen stör mig på är just argumentet "Men det här är ideelllt, därför måste vi använda oss av våra vänner".
Jag hoppas verkligen att jag inte har använt mig av det argumentet. Min poäng är i stället "Men det här är ideellt, därför är det inget problem om vi använder oss av våra vänner". Alltså, det hade kanske varit ett problem om jag hade givit välbetalda jobb åt enbart mina vänner. Nu är det hur som helst inte det. :gremsmile:

Min poäng är följande (om dne inte frmakom): Det låter som om ni skäms för valet av nya moderatorer. Gör inte det. Varstolta över dme istället. Ni valde dem med ett skäl.
Vi är väldigt överens då. :gremsmile:

/Dimfrost

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
En detalj i sammanhanget

Jag tror det finns gott om folk som ställer upp om ni bara frågade dem (och som inte var vänner från Linköping ).
Dimfrost arbetar aktivt med att få ytterligare moderatorer till wrnu. Det finns de som tackar nej, av olika skäl, men Dimfrost har sökljuset på. Det märks ju inte hos någon användare förutom de som får en förfrågan, så jag tänkte bara att det är bra att lyfta upp den detaljen i sammanhanget.

/M

Robert Jonsson

Jag hoppas verkligen att jag inte har använt mig av det argumentet.
Det var inte syftat just till dig, utan i den dimma av övriga tråden som fanns tyckte jag det dök upp flera gånger just: ideell + vänner = obligatoriskt. Det var i alla fall känslan jag fick.

Vi är väldigt överens då. :gremsmile:
Absolut. Stå på er!

(Inte för jag tror ni behöver min uppmuntran för det.)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Nu gäller det att hålla fokus här. HUR STOR ANDEL ÄR FRIFORMARE!?

Nightowl

Champion

Redaktionen tappade inte ett skit, eftersom jag aldrig uträttade något - och jag menar det inte sådär slentrianmässigt svenskt ödmjukt eller bohemiskt stolt, utan bokstavligen. Jag avgick själv med en axelryckning när jag insåg att så var fallet.

Erik

Dimfrost

Special Circumstances

Öh, du fattar att jag menade ur mångfaldsperspektiv, va? :gremblush:

/Dimfrost