Nekromanti Moderera trådtitlarna?

Necross

Swashbuckler
Förslag: Kan inte moderatorerna ibland ändra/lägga till grejer i namnen på trådar/topics? På senare tid har det förekommit en hel del "Känns detta igen?", "Hjälp", "Hej hopp" och liknande rubriker som inte säger så mycket om vad som diskuteras.

Optimalt döper ju trådskaparna så klart sina trådar bättre, men ibland kan det behövas hjälp från högre makter.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det har ju faktiskt hänt förr att moderatorerna gått in och satt bättre Subject på trådar med missvisande sådant.

tull

Hero
wilper said:
Det har ju faktiskt hänt förr att moderatorerna gått in och satt bättre Subject på trådar med missvisande sådant.
okej men om Necross skriver så här istället då:

Förslag: Kan inte moderatorerna oftare ändra/lägga till grejer i namnen på trådar/topics? På senare tid har det förekommit en hel del "Känns detta igen?", "Hjälp", "Hej hopp" och liknande rubriker som inte säger så mycket om vad som diskuteras.

Optimalt döper ju trådskaparna så klart sina trådar bättre, men ibland kan det behövas hjälp från högre makter.

Telash

Swordsman
Som vanligt kommer jag in och är gnällig här antar jag.
Jag har varit aktiv på forum förut där moderatorerna ändrade på var och varannan trådstart. Tanken är god, men det kändes för mig en smula obehagligt. Lite "storebror ser dig"-varning.
Känsla av frihet går före snygga trådstartar för mig.
Och ja, jag vet att jag är en fjant.

Necross

Swashbuckler
Jag menar alltså trådrubrikerna, inte startinlägget. Så att man enklare kan välja vad man vill läsa i vänsterkolumnen. Jag är också en fjant, en effektivtetsfjant.

Telash

Swordsman
Jag skriver visst slarvigt. Jag menar också, naturligtvis, rubrikerna.

wilper

Telash: Tja, kanske det. Men å andra sidan så drar en tråd med en bra titel förmodligen bättre och mer relevanta svar.

Telash

Swordsman
Säkert. Men det är inte moderatorernas ansvar att ge trådarna så många bra svar som möjligt. Det är trådskaparens eget ansvar.

wilper

Förvisso. Men om min hypotes att det är nykomlingar på forumet som står för de flesta av de olyckligt namngivna trådarna stämmer, finns det IMO en poäng att visa dem vägen. Så de får utbyte av forumet och stannar kvar.

(Det kan ju vägas mot besväret att få sin tråd ändrad av en främling, men har man en lämpligt formulerad följetext borde det vara överkomligt. "Hej, jag ändrade titeln på din tråd så den passar bättre mot innehållet, det brukar vara lättare att få bra svar då. Vill du ändra igen är det bara att trycka på Edit i din post.")