Nekromanti Modern league of extraordinary gentlemen medlemmar

Krille

Super Moderator
PAX said:
John Constantine borde vara med i det gänget.
Jo, jag funderade ju som sagt på honom ett tag, men Hermione Granger fyller redan upp ockultist-facket, och hon kändes helt enkelt mer kompetent. Constantine mest glider omkring och är dryg (granted, han gör det åt Hin Håle och kommer undan med det), medan Hermione flyger kvast och chuckar eldbollar och förvandlar sig till katt och reser i tiden. Så även om Constantine har en del goda vitsord från föregående jobb och har en imponerande portfölj så kändes Hermione helt enkelt mer kompetent.

Att hon dessutom jämnade ut könsförhållandet var en bonus.

En person som jag skulle kunna tänka mig att lägga till är Elizabeth Braddock (Psylocke). Från det universat skulle även Moira MacTaggert kunna platsa. Det beror väl på om man skulle vilja ha mer fighting och superkrafter, eller mer science.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Rymdhamster said:
De är väl inte heller nutida?
Utspelar sig 1997, i ett England fyllt av CCTV's och övervakning, så tja... =)

Sodivra

Champion
Bolongo said:
Arvidos MC said:
Rymdhamster said:
Bah! Robocop är ju inte nutida! Eller är han det i nya rullen?
Även om han är byggd för, säg, 20 år sedan, så kan han ju leva och vara aktiv nu. Han är en maskin!
Mja, filmen utspelar sig i "den nära framtiden".
Men eftersom den kom 1987 kan ju dess framtid vara idag. :gremwink:
Ja, när jag sa för 20 år sedan så menade jag just 1993, den nära framtiden från 1987. Allt ser ju så 80-tal ut.

Men det är väl inte så exakt viktigt, vill man ha med Robocop är det inte svårt att rättfärdiga menar jag bara. Men just Robocop är inte min egen top pick. :gremsmile:

PAX

Jordisk Äventyrare
Nja. Jag vill ha med Mr. C på grunf av sin attityd och know how. Tror han kan göra en hel del smutsjobb i denna annars så välstädade gruppering.

PAX

Jordisk Äventyrare
Doc. Strangelove
Doc. Hannibal
Doc. Moreau
Doc. Frankenstein
Doc. Dolittle
Doc. Holiday

Wingnut

Veteran
Lobo
Tomten
Killarna från The young ones
Traci lords
Dr who
Preacher
Constantine
Max payne
Neo
Toxic Avenger
Sabrina Tonårshäxan
Machete
Snake Plisken
John Rambo
Slutar innan det blir för mycket text :gremwink:

frulling

Veteran
Vore det inte lite roligt med Vladimir putin, kan jaga, judo och är väl insat i poltiska konfliter och spel.

Recca

Femme Fatale
Vad heter han glittriga som Bella blir kär i? Fan då. Han vampyren. Du vet vem jag menar. Jag säger han.

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Vad heter han glittriga som Bella blir kär i? Fan då. Han vampyren. Du vet vem jag menar. Jag säger han.
Jag känner att du missat riktlinje 2 och 5 :gremtongue:

Anchorman

Swashbuckler
Mr T, Ivan Drago, Rocky
(Ok inte helt nutida men ändå)

Iron Man, Storm, Mystique, Hulken ( solklar istället för Dr Jekyll och Mr Hyde)

Batman!
Green Arrow eller Hawkeye

Optimus Prime?!

Har du bestämt dig för någon alls än?

God45

#PrayersForBahakan
Har du bestämt dig för någon alls än?
Listan kommer kortas lite för att ta bort karaktärer som är för lika varandra regelmässigt pga överlappande expertis områden.

Buffy (kanske Faith istället...)

Nina Williams (slog ut Lara Croft för den här platsen)

Punisher

Harry Potter (kanske en annan trollkarl från samma serie)

Elle Driver (istället för Beatrix Kiddo)

Fantomen (Den nya Fantomen som precis tagit över titeln naturligtvis!)

Protoman (Istället för Mega man)

Deadpool

Kim Possible

Wesker (resident evil, istället för Alice)

Daredevil eller Wolverine (Det behövs en superhjälte, men bara en)

Liquid Snake (Snake Pilsken var föreslagen, men jag gillar Metal Gear versionen. Och om jag tar liquid slipper jag de jobbiga upprepa allt som sägs skämten :gremwink: )

Jack Frost

Iron Man (fine, en superhjälte till då :gremwink: )

Psycho Mantis

Fortune (Metal gear solid 2)

Pippi Långstrump (Grim dark vuxen version)

The Stig

Dominic Toretto (Fast and the Furious)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det finns så jävla många mer eller mindre kända karaktärer i dagens film och litteratur att det är svårt att välja ut ett team. För att begränsa det något skulle jag ställa upp följande regler för mig själv, som jag tycker ligger i linje med Alan Moores serie:

1) Figurerna ska inte vara superhjältar, men ha egenskaper som liknar de man finner hos superhjältar. Batman och Spindelmannen får alltså inte vara med.

2) Figurerna ska vara fiktiva.

3) Figurerna ska helst komma från verk som har i alla fall en mikroskopisk chans att vara ihågkomna om hundra år.

4) Figurerna ska inte vara direkt klippta från ursprungskällan utan ha omtolkats lite. Dr.Jekyll och Mina Harker i League of Extraordinary Gentlemen är inte direkt hämtade från Stevensons novell eller Stokers roman, utan är en möjlig framtida version av de figurerna.

Så jag skulle föreslå följande lag av extraordinära herrar (och damer):

Carrie White, från Stephen Kings Carrie. Jag har för mig att hon dör i slutet, men det retconnar vi. Hon överlevde, är idag runt 55, har telekinetiska krafter och är gruppens ledare.

Gregor Samsa, från Franz Kafkas Förvandlingen. Han dog visst också i slutet -- eller gjorde han? Han är hur som helst en väldigt gammal man som kan förvandla sig till en stor, skräckinjagande insekt.

Clarice Sterling, från Silence of the Lambs med mera. Har inga superkrafter, men precis som Mina Harker är hon expert på att kronfronteras med riktigt läskiga typer utan att kissa på sig.

Angus MacGyver, från MacGyver. Till slut tröttnade han på att bygga saker från scratch av tuggummi och häftstift och bestämde sig för att se vad han kunde åstadkomma med bra utrustning i en verkstad. Tony Stark skulle bli imponerad.

Behemoth, från Mästaren och Margarita. Han är en svart demonisk katt med pistoler. 'Nuff said!

/tobias

Ulfgeir

Swashbuckler
Föreslår även Harry Dresden,om du vill ha mer magisk oumpf. Fast klart, han är lite upptagen med annat, och det brukar bli lite mycket collateral damage när han är i farten.

Menar bästa början på en bok måste ju vara "The building was on fire, and for once it wasn't my fault".

Om du vill ha kvinnliga karaktärer så ta hans lärjunge Molly Carpenter.

/Ulfgeir

PAX

Jordisk Äventyrare
Lieutenant Marion 'Cobra' Cobretti
Lt. Raymond Tango
Sheriff Freddy Heflin
Barney Ross
John Rambo
Rocky Balboa