Nekromanti Modul idéer...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Att hemlighålla historien

Tja, då hoppas jag den kommer snart, för är det något som gör mig sur på NeoGames så är det att de inte avslöjat Mundanas "hemliga" historia än. Känns rätt viktigt för ens kampanjer, liksom. Får väl förr eller senare lägga upp det jag och Lycan kommit fram till genom att analysera modulerna och codex extremt noggrant. :)

- Ymir, tycker att det är rätt kasst av NeoGames att hemlighålla Mundanas historia

Ymir

Liten kantbaron
The thruth is out there

Tycker gott de kan publicera sanningen istället, jag. Mina teorier räcker nämnligen inte längre- hur tirakerna skapades för att kämpa mot Mörkret/Fienden, vad drakarna fyller för funktion och vad f-n alvernas förbannelse egentligen kan vara övergår mitt förstånd- odödligheten är det iallafall inte.

- Ymir, vill veta sanningen NU

Dranvar

Veteran
Jag körde en kampanj som utspelade sig i gamla Helm och mina spelare älskade det, Har rätt sa gott om material om folk är intresserade.

Dranvar, skrattade elakt/images/icons/laugh.gif när spelarna gick vilse i dimman och in i varandra stup i ett.

Ymir

Liten kantbaron
Re: teorier

Lägger nog upp dem nångång om vi pallar, de är så pass omfattande att det skulle bli en förbenat stor text. Men som sagt var, vi har funderat på att lägga upp dem och visa hur rätt vi har :)
Den som lever får se.

- Ymir, förstår dock inte riktigt hur Xinu passar in i pusslet

skildran

Veteran
Hemlighåll historien!

För är det något som gör mig sur på NeoGames så är det att de inte avslöjat Mundanas "hemliga" historia än.

Om de avslöjar den hemliga historien så är den ju inte hemlig längre. ;]

Känns rätt viktigt för ens kampanjer, liksom.

Men ändå har du och Lycan lyckats analysera er fram till stora delar av hemligheten. Det verkar, tycker jag, som om NeoGames döljer historien för att vi ska ha någonting att göra.

En absolut sanning om allting i Mundanas historia från begynnelsen till idag skulle nog skapa en våg av kritik på att inte det, men det, finns med och folk skulle ändå modifiera historien.

Lika bra att inte berätta sanningen och släppa loss Ymirs fantastiska kreativitet. Inte sant?

Vad angår din kampanjer: Naturligtvis kan hemligheterna vara till stor hjälp i att skapa äventyr. Men skulle du få hela historien på en gång, skulle du då inte känna att du var litet bunden i ditt äventyrsskapande? Är det inte bättre att de portionerar ut materialet så att man får kämpa litet för att nå de innersta sanningarna, känna sig klokare än alla andra och kunna fortsätta att revidera sin världsbild.

Eon är litet som en god deckare: Kapitel för kapitel uppenbarar sig i din bok, de har olika infallsvinklar, ibland upprepar de gammal information, men i varje kapitel hittar man något nytt. Någonting som leder mot slutet, i det här fallet absolut kunskap. För varje kapitel blir det mer spännande, men inte vill man väl fuska och bläddra till sista sidan för att se hur allt slutade?

[color:white]Skildran</font color=white>
[color:white]www.offplanet.net/skildran</font color=white>