Ditt inlägg syns inte...
...och det gör förmodligen inte detta heller. Sablans Arvidos. Flyttar tråden mitt upp i allting. ([color:\\"gray\\"]pssst:[/color] det finns ett sätt att läsa "försvunna" trådar. ändra från tillexempel "games" till "rollspelsmakande" i URL-delen och ladda sidan. tadaaa!)
Det kan ju inte vara så att vissa spel är undantagna. Jag tvivlar inte på att WW skulle få rätt till slut men tills dess att den rättsliga tvisten vore avgjord så skulle ju i så fall WOTC ärga rättigheterna till WWs produkt.
Som Krille sa, det kan bli svårt för någon att vilja ta striden för ett hobbyprojekt. WW har med sina kundkretsar, anställda och gud vet vad mycket större chans att klara sig bra i en rent juridisk situation.
Jo naturligtvis men Krille har ju det samma för västmark så det gör ju i sig ingen skillnad i så fall. Möjligen kan det bli lite svårare med den där biten om i god tro eftersom WW är så stort.
Se ovan, alltså. B var en notering för att C skulle träda i kraft, samtidigt som den förlitade sig på A.
Naturligtvis begriper jag också att det inte är lagligt men du tror väl inte att alla företag håller sig till lagen. I vilket fall var det bara ett exempel på konstiga situationer som skulle kunna uppstå.
Jag tror att Wizards of the Coast håller sig till lagen!
Tänk efter: är det värt att bli stämd över ett uselt försök att norpa åt sig rättigheterna till Vampire? Eller Västmark? Knappast. Är det värt att överhuvudtaget
betala någon för att få rättigheterna till Västmark? Knaaappast. Spelet är ju knappt känt utanför Sverige, och stämningen överträffar inkomsten av produkten. Helt sotat, alltså.
Mogge