Nekromanti Modulen Västlanden - några frågor...

Hjalle

Swashbuckler
Här kommer några frågor om den av mig mycket efterlängtade modulen Västlanden...

1 - Vilka länder kommer modulen att behandla? Västlanden i allmänhet och Mûhad i synnerhet, bara Mûhad, alla Västland lika mycket eller Västlanden i allmänhet och <något annat land än Mûhad i synnerhet>?
Eller något annat, vad nu det skulle va...

2 - Hur lång kommer den att bli? *hoppas, hoppas, hoppas på en 160-sidors modul med 7-8 medföljande A3-kartor...*

3 - Vilken färg kommer den att ha? (kanske inte bestämt...?)

4 - Kommer den likt Cirefalier ha stämningstexter instoppade lite överallt? *hoppas vidare*

5 - När kommer den upp på Releaseplanen?

6 - Och slutligen... när kan modulen tänka sig att komma ut...?

Så...det var mina frågor. Jag hoppas Västlanden blir färdig snart, och att den blir en schysst modul (den har förutsättningar att bli det med Ymir som författare :gremlaugh:)

Mvh Hjalle

Ymir

Liten kantbaron
Re: Modulen Västlanden - några svar

1 - Vilka länder kommer modulen att behandla?
Jag citerar textmanuset:

Västlanden utgörs av den norra delen av den södra kontinenten och en smal, höglänt landtunga mellan Igonhavet och Blå havet. Utöver statsbildningarna Mûhad, Momolan och Eumo består området av den jargiska kolonin Lopnor, Ressiöknen samt ödelanden där de forna rikena Edron och Akpilos en gång låg. Ett bälte av ogästvänliga öknar dominerar området – Tarkas i nordväst, Koshan på den mûhadinska landtungan och det väldiga Ressi i söder. Öknarna omges av stäpper, vidsträckta slätter och savanner där spridda nomadstammar levt sedan urminnes tider. Den bofasta befolkningen är koncentrerad till ett fåtal bördiga områden vid kusterna, i dalgångar och oaser.
Det är alltså Västlanden, och det är vad som tas upp i modulen. Det finns också en hel del information om Tarkas, eftersom det traditionellt tillhör den mûhadinska kultursfären. Tonvikten ligger på zhanerna som folk, och därav är det naturligt att Mûhad får mest utrymme.

2 - Hur lång kommer den att bli? *hoppas, hoppas, hoppas på en 160-sidors modul med 7-8 medföljande A3-kartor...*
Där måste jag nog göra dig besviken. :gremsmirk:
Å andra sidan, textmanuset bara sväller och sväller eftersom jag suger på att begränsa mig, och jag har blivit lovad åtminstone 90 sidor av Neogames. Jag tror nog att modulen ska kunna sluta på 112 sidor dock - det är trots allt ett stort och spännande område som behandlas.

3 - Vilken färg kommer den att ha? (kanske inte bestämt...?)
Jag vet inte. Det är Neogames bord, jag skriver bara modulen.

4 - Kommer den likt Cirefalier ha stämningstexter instoppade lite överallt? *hoppas vidare*
Jodå, absolut. Framförallt dikter, sånger och annan kuriosa. De mer skönlitterära texterna står kapitelintrona för, som det är nu...men men, vi får se, textmanuset är långt ifrån färdigt.

5 - När kommer den upp på Releaseplanen?
Jag tänkte fråga Neogames om det så fort jag skickat in nästa laddning med textmaterial.

6 - Och slutligen... när kan modulen tänka sig att komma ut...?
Textmanuset ska, enligt min överenskommelse med Neogames, vara klart i februari. När modulen sedan kan tänkas komma ut kan jag tyvärr inte svara på.

Tack för dina goda förhoppningar. De uppmuntrar verkligen :)

- Ymir, som redan börjat speltesta 'Västlanden'

Hjalle

Swashbuckler
Re: Modulen Västlanden - några svar

Bara så att du vet - jag är jätteduktig på korrekturutläsning :gremlaugh:

Mvh Hjalle

Hjalle

Swashbuckler
Re: Modulen Västlanden - några frågor...till.

Jo att jo, här kommer några frågor till...

1 - Är det bestämt vem/vilka som ska rita bilderna?... Är det du som bestämmer det?

2 - Kommer det finnas ett Hemligheter-kapitel?

3 - Om det kommer finnas ett kapitel/delkapitel som handlar om Berömda västlänningar elller dylikt, hur kommer detta vara uppbyggt? Många små texter, som i t ex. Vapenmästaren, något färre, långa texter, som i Asharien & Soldarn, eller som i Cirefalier, med bild...?

4 - Mer ett påpekande... som jag redan skriviti ett annat inlägg i tråden - jag är jätteduktig på korrläsning! :gremlaugh:

Mvh Hjalle - frågar, undrar och påpekar.

Ymir

Liten kantbaron

1 - Är det bestämt vem/vilka som ska rita bilderna?... Är det du som bestämmer det?
Tyvärr inte, och tyvärr inte. Typ.

2 - Kommer det finnas ett Hemligheter-kapitel?
Åh ja. I nuläget är det för långt för att ens få plats i synopsisen :gremlaugh:

3 - Om det kommer finnas ett kapitel/delkapitel som handlar om Berömda västlänningar elller dylikt, hur kommer detta vara uppbyggt? Många små texter, som i t ex. Vapenmästaren, något färre, långa texter, som i Asharien & Soldarn, eller som i Cirefalier, med bild...?
Jag tänkte satsa på ungefär samma stuk som 'Consaber' och 'Asharien och Soldarn', dvs tämligen långa texter - däremot ganska många. Jag tycker väldigt mycket om SLP-kapitel eftersom bra SLP:er verkligen sätter färg på en kampanjmiljö, så jag lär lägga mycket krut på det och göra kapitlet både långt och matigt. Eventuellt varvar jag långa och korta beskrivningar. Jag lär också använda ett system liknande det i Riddaren för att beskriva ungefärliga färdighetsvärden, såsom 'God stridsman' och det där, men definitivt inga enskilda värden svart på vitt som stridskonsterna i 'Vapenmästaren'.

Om jag sedan kunde få porträtt på varenda SLP vore det jättehärligt förstås, men där kan jag bara hoppas.

4 - Mer ett påpekande... som jag redan skriviti ett annat inlägg i tråden - jag är jätteduktig på korrläsning!
Jag är ledsen, men det är inte mitt bord. Du får helt enkelt kontakta Neogames.

- Ymir, bråttom iväg nu

Hjalle

Swashbuckler

Åh ja. I nuläget är det för långt för att ens få plats i synopsiset
Det låter underbart! Varför inte göra 128 sidor, och lägga till 10 sidor på Hemlighetskapitlet? Det är trots allt tre länder+tarkas som ska beskrivas - i rimlighetens namn borde man göra en modul på 208 sidor...vilket blir Asharien+Soldarn+Consaber tillsammans...

Jag tänkte satsa på ungefär samma stuk som på 'Consaber' och 'Asharien och Soldarn', dvs tämligen långa texter - däremot ganska många. Jag tycker väldigt mycket om SLP-kapitel, eftersom verkligen sätter färg på en kampanjmiljö, så jag lär lägga mycket krut på det och göra kapitlet både långt och matigt.Eventuellt varvar jag långa och korta beskrivningar. Jag lär också använda ett system liknande det i Riddarenför att beskriva ungefärliga färdighetsvärden, såsom 'God stridsman' och det där, men definitivt inga enskilda färdighetsvärden svart på vitt som stridskonsterna i 'Vapenmästaren'.

Om jag sen kunde få porträtt på varenda SL vore det jättehärligt, men där kan jag bara hoppas.
Kan :gremlaugh:...Bara :gremlaugh:...Inte :gremlaugh:...Bli :gremlaugh:...Bättre :gremgrin:! Underbart!

Jag är ledsen, men det där är inte mitt bord. Du får helt enkelt kontakta Neogames.
Det ska jag banne mig göra! Jag ska KORRLÄSA! :gremsmile:

Mvh Hjalle - har funnit sitt mål i livet.