Det beror naturligtvis på vad du är ute efter, mne jag antar att det inte är det svaret du vill ha...
Bloodlines: The Hidden är bra eftersom den indirekt visar på så många olika typer av kampanjer man kan spela i V:tR. Däremot tycker jag inte den passar lika bra för att plocka rollpersonskoncept ifrån, som en motsvarighet till yrken, utan är bättre ifall man kopplar den bloodline man vill använda ordentligt till sin spelmiljö. (Det där blev lite flummigt.)
New Orleans är hyfsad om du vill ha en färdig kampanjmiljö, även om det blir lite skruvat om du spelar efter Katarina.
Jag älskar personligen Ghouls eftersom den har en så härligt mörk stämning.
Böckerna om en specifik covenant är bra ifall du vill fokusera på den i ditt spel, men annars kan de vara lite för mycket info om du inte redan är "inne" ordentligt i spelet.
Det som brukar rekommenderas som ett bra första supplement är Coteries, eftersom den innehåller lagomt mycket extrainfo om alla fem covenants. Jag äger den inte själv (beställd).
Vill du ha mer om World of Darkness som inte är specifikt om Vampire så är nog Antagonists bra. Den innehåller olika motståndare och brukar hållas fram som en av de bättre böckerna (också beställd.)
Den enda bok till nya WoD som jag hittills blivit besviken på är Lore of the Forsaken till Werewolf. Alla de andra böckerna är bra till mycket bra.
Vilken typ av äventyr brukar/vill du spela? Vad blev du mest inspirerad av i grundboken? Vad kände du fattades i den?
(Sen kan du ju läsa mina recensioner i Fenix, men jag berättar gärna mer här också.)